fafa Waarom is in sprookjes, mythes en volksverhalen de jongste zoon/dochter meestal de slimste/eerlijkste/hardwerkendste/mooiste/degene met het meeste geluk? Is dat puur voor de verhaallijn? Want als de oudste meteen alles goed doet heb je een slap verhaaltje natuurlijk. Of zit eronder een dieper geloof in de goedheid van jongste kinderen? En andersom: beïnvloeden die verhalen onbewust ons beeld van jongste kinderen?
Tantetil fafa Nou ik kan uit ervaring vertellen dat het jongste kind ook het beste kind is. Dat ben ik namelijk ook, mijn zussen zijn lastpakken.
Strandbal Waarom zijn mensen zo lyrisch over happy italy? Ben daar vandaag gaan eten met de kinderen, nou ik heb spijt. Het was echt niet lekker 🤢.
Puzzelstukje Strandbal ik ken t niet maar meestal als mensen ergens helemaal waus zijn van iets sla ik t over😬
Strandbal Puzzelstukje hahaha. Ja goed idee! Zelfde als ikea, nou ik vind het eten daar alles behalve lekker.
Puzzelstukje Strandbal ikea en eten? Bah! Nee echt niet. Van die zompige gehaktballetjes zeker... nope
[verwijderd] Ben ik nou de enige moeder die tijdens het fietsen haar kind "constant" aanwijzingen geeft? Rij door, kijk voor je, rij eens door, rechts rijden, rij nou door ik val bijna om.. ect.
Robije [verwijderd] nee hoor, dat doe ik ook. Oudste fietst soms ook als een slak. Probeer haar ook te leren goed om zich heen te kijken wat anderen doen zodat ze daarop kan reageren. Dat als je voorrang of groen hebt, je toch altijd goed moet kijken. Dat mensen je op sommige stukken niet kunnen zien aankomen en je dus goed op let. maar vooral: Fiets nou eens doohoor, en rechts is jouw plek op de weg.
Tantetil [verwijderd] Hier ook hoor, inmiddels gaat het iets beter. Maar ben blij dat ze na de zomervakantie naar een opvang dichter bij huis gaan.
[verwijderd] [verwijderd] Hier ook hoor! Voeten op je trappers, handen aan het stuur, billen op je zadel, kijk voor je, fiets eens door, remmen, remmen... REMMEN! 😏
Cactusje Robije Heel herkenbaar toen oudste nog wat jonger was. Gelukkig is het helemaal goedgekomen en fietst ze nu heel keurig.
Robije Cactusje ja die van mij fietst nu ook goed. Ben een paar keer met haar klas meegefietst maar man man man, sommige kinderen 🤦🏼♀️.
Luuz [verwijderd] PRECIES wat ik elke keer moet roepen als mijn dochter fietst😂 het stomme is dat als ze alleen fietst, het echt perfect gaat. Maar zodra ik meefiets, lijkt ze alles te zijn vergeten🙄
Strandbal Hoe zou een buitenlander onze taal horen? Zal het mooi klinken of juist heel lelijk? ik vind zelf frans, turks, spaans/portugees/italiaans altijd mooi klinken. Duits vind ik echt vreselijk om aan te horen en aziatische talen vind ik ook niet heel mooi.
Vulpen Strandbal Smaken verschillen maar volgens mij zijn de meeste mensen er niet zo gecharmeerd van en horen ze vooral een hoop 'harde' keelklanken. Maar ik vraag me dan wel altijd af of dat ook voor Vlaams en Brabants geldt, want dan zit de g veel verder naar voren in je mond.