[verwijderd] Het feestje is al geweest, maar ik ben inderdaad als Belle geweest, was echt heel leuk!

• [verwijderd]

Strandbal als je dezelfde wasmachine hebt als ik is dat omdat die laatste 3 minuten minimaal een half uur duren.

Strandbal
Oh dat doet de mijne ook wel eens. Programma van 1 uur kan af en toe zo 3 uur duren. Dan loop ik de hele avond heen en weer om te luisteren of dat kreng nou al eens klaar is. Daar heeft @Ysabella vast een oplossing voor😜

• [verwijderd]

[verwijderd] Bij mij duurt ie ook altijd juist korter, omdat ie de was eerst weegt.

• [verwijderd]

Hopsatee Ja. Hij heeft dan voor elk programma een maximum wastijd, maar dat is alleen nodig bij het maximale gewicht. Hij weegt dan hoeveel was erin zit en aan de hand daarvan bepaald ie hoe lang het programma moet duren.

[verwijderd]

Die van mij doet dat ook. Maar de klok blijft gewoon hetzelfde. En dan kan het zo zijn dat er een half uur lang staat dat ‘ie over 9 minuten klaar is bijvoorbeeld.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Strandbal Wat stom! Bij mij klopt de klok gewoon. Dat lijkt me ook wel de belangrijkste functie van een klok. Wat heb je er anders aan? 🤷🏻‍♀️

• [verwijderd]

Strandbal dat doet de mijne dus ook! Maar ik was sowieso nooit als ik niet thuis ben of slaap ivm brandgevaar dus hoor m vanzelf wel afslaan.

• [verwijderd]

Robije Ik heb een wiskundige berekening gevonden dat een kalender eens per 400 jaar te hergebruiken is. Maar geen idee of dat echt zo is.

• fafa hebben hierop gereageerd.

[verwijderd]
        Huh? Dat kan niet kloppen. Of bedoel je dan dat ook pasen en pinksteren op dezelfde dagen moeten vallen?
        Anders heb je volgens mij maar 14 mogelijke kalenders:
        Een gewoon jaar van 365 dagen waarbij 1 januari op maandag valt, waarbij die op dinsdag valt, op woensdag etc...
        En een schrikkeljaar waarbij 1 januari op maandag valt, op dinsdag etc.
        2x7=14 mogelijkheden, meer niet. Dus dan komen de 365dagen-kalenders vrij snel weer een keer voorbij. Toch?

Wanneer pasen is, is afhankelijk van de maanstand. Hele ingewikkelde regel: iets met de zondag volgend op de laatste zaterdag voor de eerste volle maan na het begin van de kalenderlente (21 maart), ofzoiets...
        Dus dat kan dan ongeveer 28 dagen (een maancyclus) variëren.

Als je die 28 vermenigvuldigt met de 14 mogelijke kalenders krijg je 392. Dus dat komt overeen met jouw 400.
        Maaaar... je gebruikt de niet-schrikkeljaarkalenders veel vaker dan de schrikkeljaarkalenders. Dus volgens mij komen die vaker dan eens per 392 jaar voor. 🤔

• [verwijderd]

fafa wow wat ben jij slim.
          Heb je rekening gehouden met schrikkeljaar 😋

Ik bedacht vandaag heel veel willekeurige gedachten en gedichten. Maar ik weet niet zeker of ik ze wel heb bedacht, want ineens zaten ze in mijn hoofd.

Ik dacht bijvoorbeeld: wat maakt een mens een filosoof? En toen bedacht ik: het stellen van die vraag misschien wel gewoon.

En ik dacht: mijn hoofd gaat open en ik dicht.

En toen dichtte ik:
          Den Haag
          Den Haag is vol met hoge hakken
          Mantelpakken
          Honden die kakken
          Einde

Drie keer raden waar ik vandaag was. Tot zover een kijkje in mijn hoofd met willekeurige gedachten 🙂

Waarom slapen zieke kinderen overdag prima in hun eigen bed, maar zodra de avond aanbreekt en mamma wel naar bed wilt/wil uitrusten dat niet meer kan?

Als bergen een gebergte zijn, waarom zijn wolken dan niet een gewolkte?

• fafa hebben hierop gereageerd.