Pimpelmeesje Ik luister best wel veel radio, maar heb tot nu toe nog maar 1x een radioboodschap van Doeslief gehoord. Voor de rest kom ik het ook nergens tegen. Wordt het wel breed uitgezet?

• [verwijderd]

De digitale reclameborden hier in het winkelcentrum staan er vol mee en ik zie het op social media ook regelmatig voorbijkomen!

Softbasegaming maar hoe zie je dat dan? Ik vind het echt onbeschoft om de caissière geen gedag te zeggen. Natuurlijk ben ik ook wel eens met mijn gedachten ergens anders als ik even snel zonder kinderen boodschappen doen, maar even "hallo" zeggen en na het afrekenen "bedankt en prettige dag" is zo'n kleine moeite... en natuurlijk kan je een keer net bij de kassa een belangrijk telefoontje krijgen, maar het zou niet de standaard moeten zijn om met handgebaren aan te geven dat je wilt pinnen en geen bonnetje wilt, vind ik.
Het gedag zeggen van mensen doet zoveel! Ik werk bij een groot bedrijf waar op de locatie waar ik zit ruim 1500 mensen rondlopen, maar even gedag zeggen als je elkaar tegenkomt (in het geval dat je dus allebei alleen loopt) is gelukkig nog steeds heel normaal.

Hoe ik het zie? Dat mensen tegenwoordig niks meer kunnen hebben 🙄 en zich niet zo moeten aanstellen. Als je op straat langs iemand loopt en diegene geen gedag zegt word je dan ook genegeerd? Nee toch!?

Maar komt misschien wel omdat ik nooit caissière ben geweest.

Ik ben wel caissière geweest (in die winkel van de worst) en het is best naar als je alleen maar eenzijdige gesprekken hebt:
      Caissière: goedemorgen
      Klant: stilte
      Caissière: dat is dan 24,75 samen
      Klant: stilte, wuift met pinpas
      Caissière: u wilt graag pinnen? Geen probleem.
      Klant: stilte
      Caissière: prettige weekend
      Klant: stilte, loopt weg....

En natuurlijk zeg ik op straat niet iedereen gedag al steek ik in het dorp wel standaard mijn hand op naar bepaalde mensen (die ik nooit spreek dus niet eens een kennis zou noemen), maar iemand gedag zeggen wanneer je in het bos wandelt vind ik echt maar normaal en als iemand dat niet doet voel ik me niet zozeer genegeerd maar hoop ik wel dat het wandelingetje hem of haar goed doet... Dus ik heb daar wel gedachten over, ja.

Jessie80 Precies! Het zit hem in de kleine dingen juist. Zo gaat het bij ons en denk ik er ook zo over. Buschauffeur zeg ik ook netjes goedemorgen tegen en bij uitstappen steekt hij zijn hand op, zwaait de passagier ook en zegt: bedankt! (Note: dit gebeurd in onze middelgrote stad en aangelegen dorpen. Toen ik in grotere steden studeerde niet in de spits maar wel daar buiten) Gelukkig doen veel mensen dit ook nog steeds.

Uiteraard ben ik er ook eens niet bij en ben ik wellicht onbedoeld onbeleefd. Maar ik probeer er altijd op te letten. Ik leer het mijn kinderen ook zo.

Softbasegaming Nou ja, iemand op straat niet altijd groeten vind ik wat anders dan een caissière die JOU helpt niet even gedag zeggen.

De organisatie waar ik werkte heeft ook als beleid dat elke medewerker een klant moet begroeten bij binnenkomst (vrij standaard en logisch ook) maar hoe vaak ze dan genegeerd worden! Maar als het andersom is heb je direct een klacht bij de klantenservice liggen...

• Pilea hebben hierop gereageerd.
      • Bloem vindt dit leuk

Hopsatee Mee eens.
        Ik vind een verkoper aan de kassa groeten gewoon goed fatsoen. Heeft niks te maken met dat mensen niks kunnen hebben.
        Een caissière negeren doe je gewoon niet.

Softbasegaming nou ik vind dat wel onaardig, waarom zou je iemand die je 1 op 1 aan het helpen is, en tegen je praat zo negeren? Vind het gewoon onfatsoenlijk. Je hoeft geen hele gesprekken te houden maar als.iemand hallo of goedemorgen zegt, zeg je dat toch even terug? I.p.v doen alsof diegene niet bestaat?

Ik heb nog niks van die campagne gehoord of gezien, hoor er ook niemand over. Daar gaat toch iets mis denk ik 😛

• [verwijderd]

Net even een foto kunnen maken, die zuilen verspringen tussen verschillende feitjes. Hoe vaak het woord klootzak is getweet in 2018, dat voor laten gaan in het verkeer de afgelopen 10 jaar met 26% is afgenomen etc. Die borden staan iedere 10 meter, dus het is niet te missen.

Daarbij komt wel: ik woon in dezelfde wijk als rapper boef, dus misschien is het hier gewoon harder nodig dan op andere plekken in Nederland 🤣

[verwijderd] dat voor laten gaan in het verkeer de afgelopen 10 jaar met 26% is afgenomen etc.

Bedoelen ze dan voorrang geven aan iemand terwijl die het eigenlijk niet heeft?
          Dat mag van mij nog wel verder afnemen dan. Ik denk eigenlijk dat we in het drukke verkeer meer hebben aan duidelijkheid en voorspelbaarheid dan beleefdheid

• [verwijderd]

fafa iemand die van rechts komt en de weg wil oversteken, terwijl jij zelf stil staat omdat het verkeer voor je stilstaat voor een stoplicht.... ritsen.... dat soort situaties neem ik aan.

• [verwijderd]

fafa geen idee, staat er niet bij. Zijn alleen cijfers, geen context. Ik ga er vanuit dat ze bedoelen wat @[verwijderd] ook aangeeft.