Pilea ik zou dat wel eens willen zien idd.. Soms kijk ik op de fb pagina van de desbetreffende persoon en dan zie je eigenlijk al genoeg (vaak fascistische teksten en plaatjes). En soms in mindere vorm, maar vaak wel patriottische uitingen. I

• Manque hebben hierop gereageerd.

Angel1980 Voor mij is dat, naast de dataverzameling, de belangrijkste reden geweest om van FB af te gaan. Ik vond het zo pijnlijk om te zien wat mensen (waar ik heel veel van hou) voor een lompe en hatelijke dingen posten, sensatiezuchtig nepnieuws verspreiden, patriottistische memes enz.

Ik heb iemand die me heel nabij is ook gezegd dat ik er echt van geschrokken ben van wat ze online zette en dat ik niet wist hoe ik erop moest reageren. Toen zei ze dat ik er gewoon te gevoelig voor ben... Geen enkele poging om de boodschap te verzachten of te nuanceren of wat dan ook. Ik vind het nog steeds heel heftig dat ze die dingen post, openbaar, met voor- en achternaam, alles.

Manque Ik kan me volledig vinden in wat je schrijft en vandaag of morgen ga ik mijn account ook naar alle waarschijnlijkheid opzeggen. Ik ben er wel klaar mee en ik heb inmiddels ook mijn foto's opgeslagen, dus geen reden om nog te blijven hangen op fb.

En wat heftig dat iemand die zo dichtbij staat, zich zo uit. Vaak zie je inderdaad dat ze heel erg star en onwetend zijn en zich vooral vastklampen aan hetgeen waar ze voor staan. Dat is veiliger dan het gesprek aangaan en misschien tot de conclusie komen dat alles waar je je hart en ziel in hebt gestoken, een grote façade is. En als je de schuld bij de ander neerlegt en lekker alles externaliseert, dan hoef je zelf niet te veranderen en dat is wel zo makkelijk.

Manque Is ze daar dan ook in een face2face gesprek zo heftig in?

Honkeytonk Ja, ze vertaalt de posts die ze online doet met alle plezier naar een face-to-face gesprek. Maar ik heb haar aangegeven dat ik geen contact kan onderhouden als we het daar over gaan hebben, dan kom ik echt niet meer langs. Dus we hebben een hoop taboeonderwerpen. Er zijn heel wat dingen waar we het niet over hebben, wat het contact oppervlakkig maakt. Maar ja. Het is geen band die je zomaar verbreekt, zeg maar.

@Angel1980 Het went snel hoor, een facebook-vrij leven 😉 Het geeft mij wel wat rust in ieder geval.

Manque Dat waren voor mij ook de redenen. Mijn relatie met een aantal familieleden is gewoon flink bekoeld door de racistische bagger die ze online kwakten. Mijn beeld van een aantal mensen is ook echt dermate veranderd dat ik niet denk dat dat nog goed komt. Tenzij ze zelf aangeven dat ze fout zaten.

Gister nog gesprek met iemand
        "Ja die nieuwe klusjesman. Krijgt een uitkering want hij heeft het zo in zn rug, maar kan wel een keuken eruit slopen. Allemaal hetzelfde, belachelijk."

Dus ik zeg: "Dat is toch vooral vervelend voor de mensen die wèl op bed liggen en niets kunnen omdat hun rug het niet doet."

"Ja, die zien we natuurlijk niet, wij zien alleen de mensen die aan het werk zijn met een uitkering.."

Zucht..

Ik had het van het weekend ook, iemand werd kwaad om mij, omdat ik nee zei op het bekertje ranja dat mijn zoontje aangeboden kreeg. Dat vond ze zielig... vervolgens gaf ze hem een hand vol spekjes, maar die lust hij niet, dus gooide hij op de grond. Daar moest ik dan wel om lachen.

Maar ik snap dan niet zo goed, waarom het zo rampzalig is, dat mijn zoontje geen ranja krijgt. En waarom iemand anders zich dus daar druk om maakt en boos om wordt. Ik voelde me echt alsof ik hem zwaar mishandelde.

• [verwijderd]

Honkeytonk

Ik zou denk ik eerder gek vinden dat je kind eten op de grond gooit wat hij niet lust en jij dat grappig vind ipv dat je hem geen ranja geeft.

een maand later

Nou ik vind toch van wel. Kijk, assholes zullen niet zo snel zich aangesproken voelen en nu anders zich gaan gedragen. Maar er word wel veel over gesproken en heb al een paar keer gehoord, hey doeslief! Om iemand aan te spreken op bedrag.

[verwijderd] tsja hij is 1. Iedereen gooide met confetti, vanuit de wagens werd snoep gegooid, dus hij snapt dan niet dat hij een spekje niet mag gooien terwijl andere dat wel mogen 🙂.

Pimpelmeesje ik hoor het af en toe. Het wordt in in mijn omgeving wel wat gebruikt.

iMoeder hoop vooral dat mensen zich een beseffen wat ze soms doen. Al de echt assholes die hebben waarschijnlijk toch een bord voor de kop.

Ik hoor er naast de radioreclame niets over, en zie er ook niets van op social media, maar ik leef n beetje in een bubbel nu dus dat is ook niet zo heel gek. Fijn dat het toch wel gebruikt wordt 🙂

Dat idee heb ik idd ook. Maar ik zie geen hallo en geen doeg tegen een cassiere niet als iemand onaardig. komop kunnen we dan echt nergens meer tegen!?

Pimpelmeesje Ik luister best wel veel radio, maar heb tot nu toe nog maar 1x een radioboodschap van Doeslief gehoord. Voor de rest kom ik het ook nergens tegen. Wordt het wel breed uitgezet?

• [verwijderd]

De digitale reclameborden hier in het winkelcentrum staan er vol mee en ik zie het op social media ook regelmatig voorbijkomen!

Softbasegaming maar hoe zie je dat dan? Ik vind het echt onbeschoft om de caissière geen gedag te zeggen. Natuurlijk ben ik ook wel eens met mijn gedachten ergens anders als ik even snel zonder kinderen boodschappen doen, maar even "hallo" zeggen en na het afrekenen "bedankt en prettige dag" is zo'n kleine moeite... en natuurlijk kan je een keer net bij de kassa een belangrijk telefoontje krijgen, maar het zou niet de standaard moeten zijn om met handgebaren aan te geven dat je wilt pinnen en geen bonnetje wilt, vind ik.
                  Het gedag zeggen van mensen doet zoveel! Ik werk bij een groot bedrijf waar op de locatie waar ik zit ruim 1500 mensen rondlopen, maar even gedag zeggen als je elkaar tegenkomt (in het geval dat je dus allebei alleen loopt) is gelukkig nog steeds heel normaal.

Hoe ik het zie? Dat mensen tegenwoordig niks meer kunnen hebben 🙄 en zich niet zo moeten aanstellen. Als je op straat langs iemand loopt en diegene geen gedag zegt word je dan ook genegeerd? Nee toch!?

Maar komt misschien wel omdat ik nooit caissière ben geweest.

Ik ben wel caissière geweest (in die winkel van de worst) en het is best naar als je alleen maar eenzijdige gesprekken hebt:
                      Caissière: goedemorgen
                      Klant: stilte
                      Caissière: dat is dan 24,75 samen
                      Klant: stilte, wuift met pinpas
                      Caissière: u wilt graag pinnen? Geen probleem.
                      Klant: stilte
                      Caissière: prettige weekend
                      Klant: stilte, loopt weg....

En natuurlijk zeg ik op straat niet iedereen gedag al steek ik in het dorp wel standaard mijn hand op naar bepaalde mensen (die ik nooit spreek dus niet eens een kennis zou noemen), maar iemand gedag zeggen wanneer je in het bos wandelt vind ik echt maar normaal en als iemand dat niet doet voel ik me niet zozeer genegeerd maar hoop ik wel dat het wandelingetje hem of haar goed doet... Dus ik heb daar wel gedachten over, ja.