lindalovesmo O ik zeg niet dat ze niet leergierig is en ook veel kan. Maar alles wat je noemt kon onze zoon ook en heeft zelfs de overdracht gekregen van de peuterschool als een kind dat erg voorloopt.
En nog altijd een erg slimme jongen. Anders denkend...en misschien wel hoogbegaafd ( niet alleen slim maar ook wel angstig, teveel nadenken, soms sociaal onhandig) In onze familie komt het meer voor ( met andere stoornissen)
Maar...toch zie ik echt heel veel hele slimme kinderen juist tussen 2,5 en 5 jaar. Misschien moeten we ons beeld zelf bijstellen van kinderen van die leeftijd. Misschien zijn kinderen tegenwoordig wel veel sneller dan vroeger. Door alle informatie die al zo vroeg voor handen is. Heel veel kinderen kunnen met 2,5 al zonder moeite alles op een tablet.
Wij ouders zijn ook al heel anders opgevoed...ook al in een versnelde wereld.
Maar goed, dit is mijn idee erover. Bij ons op school gaan de versnelde kinderen naar een plusklas of slaan 1 klas over. En pas vanaf groep 3.
O en bijvoorbeeld onze dochter is al erg ver met Engels. Leest alleen nog in het Engels en spreekt het vloeiend ( zelf aangeleerd) Ook leert ze Russisch ( vanuit het Engels). Ze is 11 en zit in groep 8. Maar...Nederlands lezen en spelling gaat het super moeizaam. Echt onder gemiddelde score al vanaf groep 3. Dat ze wel vloeiend Engels spreekt, schrijft en leest en ook al best goed Russisch kan is voor een volgende school niet eens belangrijk.