Ik grijp deze gelegenheid meteen aan om een hele domme vraag te stellen, maar wat zijn in vredesnaam waterschapsverkiezingen en waarom stemmen we daarop?
Wat ik op Google vind:
Waterschappen in Nederland zorgen voor de waterhuishouding. Zo zorgen zij voor het beheer van dijken en sluizen, de juiste waterstand en voor zuivering van afvalwater.
En dat is allemaal leuk en vast heel belangrijk, maar wat valt daar aan te stemmen? Ik ging er eigenlijk gewoon altijd van uit dat de mensen die daar voor zorgden dat gewoon als normale baan hadden, daarvoor geleerd hadden en doen wat ze kunnen om te voorkomen dat we verzuipen. Gewoon, net als iemand die bij Rijkswaterstaat werkt maar dan voor de natte infrastructuur zeg maar π
Maar ik ben compleet in de war, want ik zie nu gezeik voor me met duinen die de ene partij niet wil gebruiken want het zand komt uit een Afrikaans land en moet terug naar zijn eigen land, een andere partij die zich bezig houdt met de gelijkheid van sluizen wat totaal onlogisch is want het lijkt me dat het ene kanaal groter is dan de andere en daardoor een andere soort bediening heeft, en partij nummer 3 wil minder koeien in de sloot.
Ik kan me niet voorstellen dat het zo werkt π€£
Maar wat blijft er dan over? Stem op Pietje, want hij neemt altijd donuts mee naar de vergadering?
Ik snap er geen zak van π
Kan iemand me in Jip en Janneke taal vertellen wat het is?