Angel1980 Heeft iemand al de stemwijzer ingevuld? Ik heb het net gedaan en kom (niet geheel verrassend) uit op groene partijen. Eerste keus is een nieuwe partij Nida, maar waarschijnlijk ga ik trouw GL stemmenπ https://www.stemwijzer.nl/?gclid=Cj0KCQiAk-7jBRD9ARIsAEy8mh7x4FYKQnoABPb5wMTFpkqcvmJinUhEc_o5hAiCm2qLTNk4ssfYs5IaAspUEALw_wcB
Manque Ik geloof niet dat ik ooit zo'n moeite met een stemwijzer heb gehad. Waarom gaat dat zo specifiek over kleine issues op plaatsen waar ik helemaal nooit iets van heb gehoord? Moet ik daar een mening over hebben? We besteden die provinciale politiek toch niet voor niets uit? π Zou het fijner vinden als er vragen werden gesteld over een visie op provinciaal beleid ipv op al die losse issues, nu swipe ik 9 vd 10 vragen voorbij.
Sevenof9 Manque dat viel mij ook op, van sommige dingen had ik nog nooit gehoord. Je kunt ook kijken wat partijen ervan vinden en dan kijken welke onderbouwing je het beste vindt.
Hopsatee Manque Dit viel mijn man en mij ook al op. Overigens kwam ik uit (gelijke percentages) op GroenLinks, VVD en PvDA. Dus nu maar eens mijzelf verder verdiepen..
iMoeder Manque Precies dit inderdaad! Ik kom overigens gewoon weer op Dβ66 uit, as usual. Maar was zelf eigenlijk niet van plan daarop te stemmen. Denk dat het toch GroenLinks word.
Angel1980 Manque voor mij geeft het in ieder geval een beeld wat ze allemaal kunnen doen en waar ze besluiten over kunnen nemen. Ook de dilemma's vind ik interessant - gaan we investeren in meer wegen of juist het ov? - Soort gelijke vraagstukken zullen ongetwijfeld worden behandeld worden. En kleine issues kunnen een belangrijke bijdrage hebben voor het grote geheel.
Luuz Ik kom op VVD, PVV en denk π± pvv en denk vallen sowieso af, daar ga ik zeker niet op stemmen. Landelijk ben ik het niet eens met de VVD maar met de provinciale staten blijkbaar wel, dus ik denk dat dit het wordt.
Marshmallow Hier groen links, code oranje (nog nooit van gehoord) en pvd. Ik ga dus voor groen links, zoals altijd eigenlijk. Geen verrassing hier.
Cactusje De mijne komt uit op fvd. Vorige week heb ik een andere gedaan en die zei gl. Geen idee dus..
[verwijderd] 90% overeenkomst met d66. Zij zetten zich in voor duurzaamheid in mijn provincie. Ik ga op de 2de op de lijst stemmen omdat zij in dezelfde levensfase zit als ik.
Schuurpapier Maar stem eigenlijk altijd SP.. Dus ga me er eens ff in verdiepen. Nog niet gedaan dit keer!
[verwijderd] Manque nu swipe ik 9 vd 10 vragen voorbij Ik heb er zo veel geswipet dat de test ongeldig werd π€£ Moet me er duidelijk nog wat meer in verdiepen!
Angel1980 En even een off-topic opmerking: wat fijn dat we hier de vrijheid hebben om over politiek (en religie) te praten!!! Dat besef ik nu eigenlijk pas goed ;-) Thanks @Manque en @LucP en het team van AvdK π
Manque Angel1980 Het is vooral fijn dat het gewoon kan, zonder dat zo'n discussie opblaast. En dat is toch echt het werk van de leden zelf π