Hopsatee Haha erg hè! Voel je je toch opeens stokoud...
Ik denk dat dat ook zeker scheelt. Ik vermoed ook dat dat de reden is van die kwesties die de ouders van de klas van mijn jongste dochter veroorzaken. Bijna die hele klas bestaat uit kinderen die het oudste zijn in hun gezin. Er zijn maar 3 kinderen (incl. mijn dochter) die wel grotere broers/zussen hebben. En dat merk je dus echt. Er wordt zoveel getut en gezeurd en op anderen gelet hoe die dat doen.
Niet dat alle ouders zo over hun oudste doen hoor, maar in andere groepen zit daar gewoon meer balans in en ik heb het idee dat ze in deze groep elkaar opjutten met dat gezeur.
Zo was er grote paniek onder de ouders toen de klas op kamp ging en de juf ziek bleek te zijn. Ook al was er genoeg begeleiding en dus niks aan de hand. Maar serieus huilende moeders op het plein bij het uitzwaaien, omdat de vaste juf niet mee ging. En op hoge poten naar de directie om verhaal te halen. Alsof die arme juf zich niet extra kut voelde door de slechte timing om ziek te zijn. Ik ben daar dus echt al te nuchter voor.