Nescio [verwijderd] Ik heb het hier ook standaard over mijn dochters of de meisjes. Dochtertje klinkt zo raar.
[verwijderd] [verwijderd] ik vind ‘zoon’ en ‘dochter’ (voor kleine kinderen) juist heel kil en afstandelijk 😄 zoonlief en andere soorten -lief vind ik ook verschrikkelijk ja 😅
Dahlia Ik zeg meestal de oudste en de jongste Zoontje of dochtertje valt mij niet zo op, wel zoonlief, dochterlief, manlief of nog erger zl, dl, ml 😑
Strandbal Ik denk dat deze mening meer onder de noemer populaire meningen hoort. Maar ik word kriegel van mensen die de leeftijd van kinderen in maanden benoemen. In sommige topics kan ik het begrijpen omdat er verschil zit tussen en kind van 13 maanden en van 20 maanden. Maar verder vind ik dat echt overdreven.
Rozepanda Strandbal Tot 1-1,5 jaar idd geoorloofd, daarna zo stom. Moet ik eerst gaan rekenen hoe oud dat kind nou dan is 🧐 En als t dan toch over woorden gaat. Mensen die het hebben over hun ‘kids’. Verschrikkelijk. Kinderen noemen we dat in het Nederlands
JaGeThGeEd Rozepanda mijn zoontje is 19 maanden en mijn dochtertje is bijna 36 maanden nog 2 weken.🤪🤣😜 Sorry kon het niet laten moest even flauw reageren. Ik zeg gewoon mijn zoon is 1,5 en dochter is bijna 3.
Pimpelmeesje Volgens mij is dit pas echt een impopulaire mening, maar er zijn weinig woorden waar ik me aan erger 😂 Ik vind hubby, manlief en kids prima woorden. Beetje variatie is toch leuk..
Ysabella JaGeThGeEd mijn man doet dat, bloed irritant. “ Hij is net 16 maanden.” En dan hoor je mij daarna “ je bedoelt 1 jaar en 4 maanden.🤦🏼♀️“
Rozepanda JaGeThGeEd En mijn kinderen zijn 77, 25 en 5 maanden 🤪 Maar echt, 19 maanden lukt nog, maar 36 moet ik al echt over nadenken hoor. En t boeit ook niet meer, alsof 35 maanden heel anders is dan 36 😂
Puzzelstukje Ik vind reizen maken vreselijk overschat. Mensen doen er zo zielig onder. ‘Parijs wat was je mooi!’ ‘Australie ik zal je nooit vergeten’ 🤮
Nescio Puzzelstukje eens. En maar alles op social media zetten #triptoremember, #incrediblesunset, #paradiseonearth. Echt, doe normaal.
Marshmallow Oh die maanden vind ik ook zeer irritant, tot 1,5 jaar nog wél oké vind ik, maar daarna super irritant. Ik zou niet eens weten hoe oud mijn zoon(tje 🤭😜) nu is in maanden.
[verwijderd] Als ik specifiek over de spraakontwikkeling van mijn zoontje (-tje @[verwijderd] 😛 ) praat dan ze ik zijn leeftijd in maanden. Gewoon omdat er in dar geval wel verschil zit in 20 maanden en 24 maanden. Maar anders is hij gewoon 1,5 of bijna 2.
[verwijderd] Devilschase stuur je anders je collega’s op me af? 👮♂️Een paar sappige mannen in uniform zijn altijd welkom hoor! 😈