Vulpen Dat schoolplein-contact lijkt me wel leuk...
Mijn ervaringen met schoolplein contact: Veel geroddel, zodra er iets gebeurt in de groep uiten moeders hun ongenoegen op het schoolplein, cito’s en prestaties komen voorbij net als scheve blikken of zelfs opmerkingen als je de opvoeding net iets anders doet dan ‘ze’ gewend zijn.
Oké, dit is wel gechargeerd natuurlijk. Maar gebeurde toch met grote regelmaat. Zo kreeg ik opmerkingen over het niet hebben van een windscherm op mijn fiets, mijn dochter moest haar jas toch echt dicht doen, was ze niet te jong om alleen naar school te gaan, de juffen doen altijd wel iets niet goed en ga zo maar door.
Dus eigenlijk mis ik het niet 😂 Mijn jongste gaat sinds groep 5 geheel zelfstandig en in groep 4 zijn we begonnen met hiermee ‘oefenen’. Toen ik mijn dochter ging uitzwaaien met schoolreisje in gr 4 kreeg ik ook nog de opmerking: ‘gôh, dat is lang geleden dat jij hier was...’ terwijl ik toen nog regelmatig op school kwam.
Ik mag weer op het schoolplein gaan staan als mijn zoon 4 wordt. En dan begint het feest weer 🙈