@LucP en ik hebben allebei geïllustreerd voor magazines. Luc illustreert nog steeds magazine-covers. Luc heeft sowieso veel meer ervaring en heeft ook graphics voor spelletjes gemaakt, illustraties voor websites, t-shirt ontwerpen enz.
Ik teken meer met de hand, Luc is heel handig met Illustrator. Dat zou ik je sowieso willen aanraden, om goed te worden met het Adobe-pakket. Daar zijn cursussen voor, maar je kunt het ook jezelf aanleren met tutorials, You-Tube-instructies of een boek, ligt er een beetje aan op welke manier je zelf graag leert.
Tekenen is volgens mij een kwestie van veel oefenen. Meters maken. 10,000 uur maakt je meesterlijk in iets, is de theorie 🙂
Als ik weinig inspiratie heb, of ik wil een bepaalde techniek leren, ga ik iemand anders nadoen. Een tekening namaken, of een bepaalde stijl proberen te kopiëren. Het wordt nooit 1 op 1 hetzelfde en ik denk dan: in het verschil tussen de tekeningen van de ander en mijn kopie, daar zit ik. Daar zit mijn eigen stijl. Het ontwikkelen van een eigen stijl en tekenhandschrift is belangrijk.
In de Flow (magazine) staan vaak interviews van illustratoren, die zijn wel leuk om te lezen. De meeste mensen rommelen ook maar wat aan. Zo beginnen die creatieve beroepen vaak: aanrommelen en uren maken- en ineens kun je iets.