ondanks dat ik ivm mijn geloof homosexualiteit niet toejuich, ben ik ook zeker tegenstander van het besluit om KID niet meer te vergoeden voor lesbische en alleenstaande vrouwen. Dit omdat ik van mening ben dat ook deze groepen een kinderwens kunnen hebben, en deze dus op geen enkele fatsoenlijke manier zou kunnen bewerkstelligen.
Want ik zie, ondanks mijn geloof nog altijd liever een lesbisch stel dat gelukkig met elkaar is en elkaar trouw is, dan dat zij noodmaatregelen moeten nemen met alle gevolgen van dien. Dit geldt voor mij ook voor de alleenstaande vrouw, dat zij zich niet geroepen voelt, "dan maar een scharrel van de straat te moeten plukken" , in de hoop zwanger te raken met het risico op een ziekte. Tja, sorry, maar dan vind ik KID toch écht een stuk veiliger en prettiger voor deze mensen. En meer in de Bijbelse lijn van waarden en normen.
Wie ben ik om te vinden dat 2 vrouwen binnen een verder goede relatie die hun kinderen met veel liefde zullen ontvangen dit niet meer zouden mogen?
Wie ben ik om te zeggen dat de alleenstaande vrouw die maar geen lieve geschikte partner kan vinden maar wel een kinderwens heeft dat zij dit niet meer vergoed zou worden?
alsof alleen heterostellen daar recht op zouden mogen hebben, deel mogen uitmaken van het kindergeluk? alleen op grond van hun geaardheid én het geluk elkaar "toevallig" te hebben gevonden?
Ik teken dus, ondanks mijn geloof, wél deze petitie, JUIST omdat ik vind dat een ieder RECHT heeft om op dezelfde manier behandeld te worden, RECHT heeft om een kinderwens te laten vervullen en RECHT heeft op een gelijkwaardige behandeling! Juist OMDAT ik geloof.