[verwijderd] tsja, ik begrijp het wel. Vanuit de christelijke achtergrond horen kinderen binnen een huwelijk, van een man en vrouw die getrouwd zijn. Dus geen spermadonor. Om die reden zou KID dus niet goed zijn.
Daarnaast geloven veel christenen dat homofilie niet goed is, dus dan zou KID 'dubbel niet goed zijn'. Daaruit begrijp ik de uitspraak "bij homo's al helemaal niet".
Nu is het wel zo dat ik niet tegen ben. Ik ben niet tegen KID, ik ben niet tegen homo's.
En dat is voor mij best heel moeilijk geweest, want ik ben christelijk opgevoed. Maar mijn beste vrienden zijn homo, en die wíl en kán ik niet hun liefde ontzeggen. Eveneens mensen die hun diepste wens, een kind, in vervulling willen zien gaan - die kan ik dat niet ontzeggen.
Maar: ik begrijp de christelijke redenering, hoe krom die misschien ook is. En ik weet hoe ontzettend moeilijk het is om van die mening af te stappen. En ook hoezeer mensen in die mening kunnen geloven.
En de 'christelijke' mening is geen individuele mening, er zijn best grote groepen die hier achter staan.
Dus van daaruit vind ik niet dat je iemand kan betichten van slechte meningen of smoesjes.
Maar het moeilijke is, is dat deze discussie ontzettend heftig, persoonlijk en emotioneel is. Daardoor kúnnen christenen hun mening bijna niet meer openbaar maken - want dan kwetsen ze direct mensen. En dat is heel moeilijk.
Want mag je dan je mening niet uitdragen? Terwijl er zo veel christenen zijn die die mening ook delen? Moeten die dan allemaal hun mond houden omdat die mening kwetsend is?
Ik weet het niet.
Wat ik wel weet, is dat ik (als ik die mening zou hebben) hem inderdaad voor me zou houden.
Waarom?
Omdat je niet serieus genomen wordt. Want je bent 'maar' christen, je verzint smoesjes, en als je je bericht aanpast omdat het mensen kwetst, dan is het ook niet goed.
En als je niet aangeeft er over te willen discussiëren, juist omdat je weet dat het zo'n pijnpunt is - dan wordt dat nog steeds niet gewaardeerd. En dat vind ik echt heel jammer.
En ik vind het niet eerlijk dat @Mammielove nu zo bejegend wordt, zij heeft enkel haar mening gegeven (ik sta niet achter KID, en al helemaal niet in het geval van homofilie) en wilde er daarna niet meer over door praten om mensen niet te kwetsen.
Héél jammer dat zij alsnog aangevallen wordt nu.
(En ik heb het hier dus niet over dat lid die zei dat mensen in een opwelling tekenen).