Jessie80 [verwijderd] hier is het ook weer schoonmaaktijd. Zo maar eens kijken wat er in de houten dozen verstopt zit...
[verwijderd] Ze zouden standaard een wonderspons moeten leveren bij linoleum. Nu voor de tweede keer vlekken die ik met niks anders dan dat eraf krijg. Zelfs niet met wasbenzine. Bijzonder.
Ysabella [verwijderd] ossengalzeep. [verwijderd] heeft je bank losse kussens? Wat ik altijd deed (toen de kat gestrest was in ons vorige huis met onze vorige bankπNu gebeurd het gelukkig niet meer!) was een papje van soda mengen dat er veelvoudig opdoen, laten drogen aan de zon en dan daarna het hele kussen doorspoelen in de douche en weer laten drogen aan de zon. Komende week word het mooi weer dus is het zo droog. π
[verwijderd] Onze bank stinkt nog steeds naar kattenpis. Er is één plek niet goed schoongemaakt, dus dat moet nog een keer. Ik heb geen stoomapparaat, maar zou het misschien ook lukken met stoom van het strijkijzer?
Sweetl [verwijderd] ik denk dat je beter spul kan kopen wat heel de pis afbreekt. Ik zal zo even opzoeken u2000 ofzo
[verwijderd] Valma interieurreiniger voor de auto. Echt ik zweer erbij. Kotslucht van de kinderen krijg ik er overal mee uit.
[verwijderd] Sweetl en @Ysabella We hebben al zo'n spray die het zou moeten afbreken.. maar dit is een vlek waarvan ik dacht dat vriend hem al schoongemaakt had... en visa versa. Eindstand, die hele plek is niet schoongemaakt, Die spray kan een hoop, maar geen week oude vlek afbreken.. Helaas geen losse kussens..
Ysabella [verwijderd] kan de hoes eraf? Want dan zou ik er alsnog soda op doen en laten opdrogen. Soda helpt veel beter als al die sprays, althans dat is mijn ervaring. Het probleem is wel zolang de geur er niet uit is, blijft de kat daar plassen...
[verwijderd] Ja ik ook.. Al andere uitezocht, maar vriend wilde moeite niet nemen, omdat we binnenkort toch gaan verhuizen. (nog niets concreets) In his defense.. we wonen op drie hoog zonder lift. π Ook geen wasbare hoezen helaas.
Ysabella [verwijderd] oh daar ben ik heel makkelijk in, als jij geen nieuwe bank wil zorg je er zelf maar voor dat die pis stank uit de bank verdwijnt. π
[verwijderd] Ik heb de bank vochtige gemaakt met een sopje en er baking soda overgestrooid. Nu even een poosje intrekken en dan afhalen en weer met het sopje aan de slag.
[verwijderd] Hoe krijg je kaarsvet uit een houten tafel? De kaarsen zijn gister gesmolten zo door het windlicht heen π
[verwijderd] [verwijderd] Geen ervaring mee, maar mijn eerste gedachte is het ergste wegschrapen en daarna de rest verwarmen, bijv met een fΓΆhn en dan verwijderen.
Lumihiutale [verwijderd] Ik kan het altijd wegschrapen met een plamuurmesje,de restjes gaan er met een sponsje of doekje wel af.
Snoeki Lumihiutale [verwijderd] warm maken en dan met keukenpapier wegwrijven.. werk op onbehandeld hout supergoed