Onze dochter is nu bijna 15 maanden en slaapt sinds een maand ofzo redelijk door de nacht.
Nu begin ik weer voorzichtig na te denken over een tweede, maar mijn man ziet dat nog niet zo zitten en wacht liever nog even.
Maar ik ben ook al 35 en ik wil dus ook niet te lang wachten. Zeker ook omdat dochter ook lang op zich liet wachten.
En tja, wat is nu mijn vraag eigenlijk? Ik denk vooral, wanneer ben je te oud voor een tweede? En hoe en wanneer hebben jij en je partner besloten om to die sprong weer te nemen? Was jij er ook eerder weer aan toe dan je partner, of juist andersom?

• Toch6 hebben hierop gereageerd.
    • [verwijderd]

Wat is voor je man de reden om te willen wachten? Weet je er is geen garantie dat het bij een volgende zwangerschap sneller zal gaan of langer zal duren voor het raak is.
    Tot wanneer je door wil gaan is erg persoonlijk, voor mij was 40 jaar het maximum en daarna hield het op. Dit jaar word ik 39 dus gelukkig is het 'optijd' gelukt. Al was 2 jr proberen lang genoeg๐Ÿ™ˆ waar de eerste twee binnen 3 mnd raak waren.
    Mijn partner wilde gelijk wel weer, ik had langer nodig om tot het punt te komen er weer voor te gaan. Kwam er op neer dat ik bepaal duidelijkheid wilde en toen die er kwam was de keus snel gemaakt.

Onze dochter sliep heel lang echt fenomenaal slecht, ik denk dat hij bang is voor herhaling. Ook moet hij vaak even wennen aan een idee, en dat is een tweede dan net zo hard als een eerste. Ik moet het er eigenlijk gewoon binnenkort weer eens bespreken en zien waar hij staat

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Rietjesbeker
      Kan me voorstellen dat als jullie dochter pas recent door slaapt hij nog niet gelijk staat te springen, al zou een tweede kleine best eens een goede slaper kunnen zijn.
      Denk dat er samen nog eens over hebben wel goed is, weten jullie beide waar je aan toe bent.
      Misschien helpt het om een data af te spreken wanneer jullie de knoop doorhakken, zodat hij totdan de tijd te wennen aan het idee van een tweede of dat er dan duidelijkheid is van het blijft bij een. Voor sommige helpt dat, voor anderen helaas niet, hopelijk kunnen jullie in een gesprek samen tot een keuze komen.

Hier ligt bij mij de grens op 35 om nog weer zwanger te raken. Ik heb nog heel even en ben er ook niet over uit.

Zaten jullie in de mmm voor de eerste?
      Wij moesten op onze eerste twee jaar โ€˜wachtenโ€™, dus toen ze net 1 jaar was -en nog niet doorsliep- zijn we gegaan voor de tweede. Ik was gelijk zwanger. Dus zo kan het ook.

Ik vind wel dat je er beide achter moet staan. En de leeftijdsgrens... dat is iets helemaal persoonlijks. De een vindt dat 33, de ander 37 en de ander weer 42.

Rietjesbeker wanneer ben je te oud voor een tweede

Als het niet meer kan ๐Ÿ˜‰

Hier wilde we gelijk maar door ks 6 maande n ac gebruikt en toen was het ronde 3 raak. Terwijl de 3e juist weer een jaar liet wachten en de 4e profiteerde van een misrekening in mn cyclus ๐Ÿ˜‰ niks van te zeggen dus over of hetweer lang duurt.

Ook slechte nachten etc weet je niet

Om hier nog even op terug te komen, ja, 'te oud' is natuurlijk hartstikke subjectief. Dat zal ik voor mezelf moeten bepalen.
        En smax, nee, we zaten nog niet in mmm, dat zou wel het jaar dat dochter werd geboren. Mijn man en ik kwamen elkaar later tegen en toen we klaar waren voor een kindje liet het een paar jaar en een paar miskramen op zich wachten. Dan gaan de jaren ineens heel snel...

Ik vind je zeker nog niet te oud. Maar als je ouder word kan het natuurlijk wel moeilijker zijn om zwanger te raken. Daarom zou ik denk ik niet te lang wachten, zeker omdat het bij je dochter ook lang duurde.

Ik ben een stuk jonger dat jou. Maar ik heb pcos. Bij mijn zoon duurde het 2,5 jaar voor ik zwanger was. We liepen al in het ziekenhuis. Een week voor het gesprek over behandeling bleek ik toch zwanger.
        Wij wisten dat we sowieso 2 kinderen wilden. Dus wij hadden besloten om na de zwangerschap niks te gebruiken en te kijken of het wel of niet zou lukken. Na 10 maanden was ik weer zwanger, dat was wel sneller dan gedacht. Daar hebben wij echt geluk mee gehad aangezien ik maar 3-4 eisprongen per jaar heb. Er zijn ook mensen met pcos waarbij het amper lukt dus wij zijn heel blij! De kinderen schelen 1,5 jaar en ik vind het geweldig! Al word ik ook weleens knettergek ๐Ÿ˜