Ja heel vaak. Soms is het wel leuk maar vaak snap ik niet zo goed waarom mensen dingen zeggen. Dingen als ‘je ziet er moe uit’, ja wat moet ik daarmee? Tenzij iemand zich zorgen om je maakt vind ik dat niet leuk om te horen. Dus het ligt er een beetje aan wie of het zegt.
Van klanten krijg ik vaak complimenten, soms fijn, soms lief bedoeld maar toch niet leuk (‘Niet getrouwd?? Nouuuuu hoe kan zo een mooie vrouw nou niet getrouwd zijn!!’)
Momenteel gaan veel commentaren over mn figuur. Vond ik eerst wel leuk (‘Wauw, drie kinderen? Nee dat zou je echt niet zeggen, je bent echt mooi slank’ of ‘Ja met dat figuurtje van jou blabla’). Nu de laatste tijd blijf ik afvallen en beginnen daar de opmerkingen over (‘Jeetje ben je nou alweer dunner? Gaat het wel goed met je? Eet je wel goed?’) Dat vind ik wel echt vervelend. Vooral als het al de zoveelste keer is.
Mijn gezichtuitdruking is ook een dingetje. Ik had vroeger echt een poker-face, tegenwoordig zie je alles aan me. Dat is niet altijd handig.