Omdat we geen schoonmoeder/schoonfamilie topic hadden, hierbij. Heb jij een goede band met je schoonouders/schoonfamilie? Of juist helemaal niet?
Mijn man heeft geen familie hier, behalve een nichtje. Zijn ouders zijn al overleden en ik heb ze helaas niet mogen zien.
De band met dat nichtje is goed, maar ze is mijn type niet helemaal. Of ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Ik voel me er soms wel schuldig over want ze is mijn man's enige familie hier. Maar ik ben gewoon heel anders. Als ze hier is, zit ze altijd op haar telefoon. Ik vind dat een beetje beledigend overkomen, want als ik dan naar boven ga, hoor ik haar daarna hele verhalen ophangen tegen mijn man. En als ik erbij ben, zegt ze niets meer. Ik stoor me daaraan, ik doe mijn best om haar bij alles te betrekken.
Ook ruimt ze haar rommel niet op als ze hier is en ik vind niet dat je je zo moet gedragen als loge. Ze is verder erg oppervlakkig en daar kan ik ook niet zoveel mee. Maar de kinderen zijn dol op haar en ze is verder lief, dus wil niet teveel de 'strenge' uithangen.