Ik heb een clown in hondenvorm.. 😋

Kruising Dalmatiër/Weimaraner, ongelukje dus. Heel lief voor mensen die ik vertrouw, zeer waakzaam als ik (onbewust)tekens geef van onrust, een beetje te lief soms, hij denkt dat hij best op schoot past met zijn 28 kg en dat iedereen hem best wel 3 kwartier wil aaien.
Zijn jachtinstinct is wel degelijk aanwezig, elke eend/kat/konijn is zo interessant dat hij even voor 2 sec. vergeet dat hij bij mij behoort te lopen aan zijn riem.
Kan springen als een hertje van blijdschap, gooit met zijn eigen bal en vangt hem dan weer en loopt het liefst met zijn neus in je knieholtes, dat echt handig als je ineens stopt😁🙃
Als ik dus fysiek een slechte dag heb, vraag ik mijn vader, mijn ex of mijn broertje om hem een goede ronde uit te laten, als hij zich gaat vervelen word hij echt heeul irritant, dus ook als ik ziek ben gaat hij naar mijn ex zodat die echt met hem kan lopen.
Ik ga minimaal 3 x per week naar een losloop stuk waar hij sowieso 3 min achter elkaar op zijn snelheid volop kan rennen, en das hard, en we dan gewoon lekker keutelen voor een half uur/uur. En verder natuurlijk gewoon hier in de buurt aan de lijn en op kleinere losloop stukken,bij ex in het dorp kan hij grote delen los, hij gaat regelmatig mee in de auto om even de kinderen weg te brengen en dan op een ander stuk uit te laten, zijn neus van nieuwe geuren voorzien.
Wij hebben voor hem gekozen dat het met mij heel goed ging en we eigenlijk niet hadden verwacht dat ik een jaar later mijn rolstoel moest gaan aanvragen omdat mijn lijf niet meer wou, dus nu wetende hoe mijn lichaam is zou ik niet meer voor hem gekozen hebben, simpelweg omdat ik hem niet altijd alle uitdagingen kan bieden die hij nodig heeft.
Deze mix van honden vraagt vrij veel qua clownesk gedrag en op cursus was het ook heel lastig om hem in het gareel te krijgen, vond ook de instructeur, al het andere is interessanter. Ala adhd, 😂past goed bij zoon dus.
Dalmatiërs zijn volgers binnenhuis en clowns, met een grote hoeveelheid Oostindische doof. Weimaraners zijn echte knuffels en jachthonden. Beide hebben geen ondervacht en je moet dus wel echt rekening houden met kou en hagel etc.
Waarschijnlijk zijn deze honden te groot voor jullie, maar qua mixen etc is het handig om dit in gedachte te houden.
Ik hou van mijn beestje maar na hem komt er sowieso geen grote hond meer, maar dat is dus op basis van mijn fysiek.