ik ben van mening dat op het moment dat vrouwen feministen werden, ze er een fikse taak bij hebben gekregen, tov de thuisblijfmoeders....
"vroeger" zorgde pa voor de centen en ma voor de kinderen en het huishouden, de bakker en groenteboer kwam aan de deur, kon ze nog een kopje koffie drinken bij de buuf en had ze zelfs nog tijd voor haar hobby's als kleding maken en breien....
Wij "feministen" zijn aan het rennen en racen: kindjes naar de voorschoolse opvang, halve dag werken, dan kindjes weer ophalen, snel boodschappen doen, oh en pietje moet vandaag naar zwemles en jantje wil met kees spelen die uiteraard aan de andere kant van het dorp woont, dus gauw die wegbrengen en dan naar zwemles waar je intussen nog even wat emails van je werk beantwoord....Dan gauw koken en hopelijk krijg je nog een deel van je huishouden gedaan. Oh en ook nog even een avondje plannen met je beste vriendin, want ja, je moet naast dit alles óók nog je sociale leven op peil zien te houden. En dan hebben we het dus nog over parttime werken.....
Uiteraard zeg ik niet dat het "vroeger" allemaal beter was, maar ik vraag me af wat we nou eigenlijk als vrouwen zijnde op vooruit zijn gegaan???? Want in feite hebben we het stukken drukker gekregen en zien we onze kinderen doordat we allemaal werken ook een stuk minder.