Vulpen ik snap volkomen vanuit je ervaring dat je natuurlijk extra voorzichtig bent.
Ik ben het alleen niet eens met je redenering dat je bijna stil moet staan, omdat het alternatief er tegenaan botsen is. Het is de angst die ervoor zorgt dat je stil staat. Niet, omdat je er anders daadwerkelijk tegenaan zal botsen. Waarom zou je als je er harder langs rijdt, plotseling je stuur om gooien en gaan botsen? Voor mij is dat niet logisch. Ik wil overigens niet de angst bagetalliseren, want dat is hartstikke vervelend en naar. Ik heb daar echt wel begrip voor.
Het is gewoon mijn eigen frustratie dat ik in mijn woonomgeving regelmatig kilometers lang vast zit achter auto’s die de helft van de maximum snelheid rijden. Mijn frustratie is uiteindelijk vooral mijn probleem en niet die van die ander. Ik kan moeilijk iemand anders hiervan de schuld geven. Wil niet zeggen dat ik weleens zit te mopperen als ik haast heb, maar dit zou nooit reden zijn om te gaan zitten toeteren of drukken. Dat soort mensen vind ik 100x irritanter en heb ik geen begrip voor 😉