Ik kan me prima voorstellen dat Jort zich daar zo op tv ongemakkelijk bij voelt, waarom ‘moeten’ we het in het openbaar over vulva’s, vagina’s en orgasmes hebben? Dat kan toch ook met je partner? Als mensen dat willen prima hoor, maar dan heb je toch evengoed het recht je daar ongemakkelijk bij te voelen of je wenkbrauwen op te trekken. Zegt imo niets over hoe hij daar in een relatie mee om gaat.
Zal geen populaire mening zijn, maar als vrouw ben je er zelf ook bij. Ik denk dat het merendeel van de mannen het echt wel belangrijk vind dat hun vrouw het naar de zin heeft, maar ze kunnen dat niet ruiken, zeker niet als vrouwen ook nog eens een en ander gaan faken. Dan maak je dat toch bespreekbaar met je man/partner? Ik geloof niet de meeste mannen dan zullen zeggen ‘jah doei hoor, mijn plezier is het belangrijkst’. Dus alles gooien op ‘het draait alleen om het plezier van de man’ vind ik niet kloppen.
Zo op tv strooien met alle soorten en maten vulva’s vind ik persoonlijk overdreven, net als de ‘terug naar je baarmoeder trend’ en het vrijuit laten lopen van je menstruatie. Ieder zijn ding maar laat mensen zich daar ook ongemakkelijk bij voelen, dat is niet raar. De een praat daar heel makkelijk over in het openbaar, de ander niet.