Betsy Dat zal zeker helpen! Wij wonen hier nu 5 jaar in ons nieuwbouwwijkje en heb inderdaad nu wel dat soort mensen. Ben er ook wel actief mee zeg maar. Zelf ook eens initiatief tonen enzo. Ik ben in 2005 1,5 uur rijden verder gaan wonen en spreek bijna niemand meer van toen. Zat toen ook wel in een heel andere levensfase en ik had het idee dat alles van mij uit moest komen, omdat ik degene was die ver weg ging wonen. Was voor veel mensen toch teveel moeite. Dus toen we 5 jaar geleden hier kwamen wonen en Dafne er nog niet was, echt contact gezocht. Keertje oppassen hier, keertje bakkie daar. Met een aantal wijkgenoten kan ik ook de diepte in en die vertel ik veel. En als je eenmaal zelf een kind hebt, gaat het wat makkelijker. Praatje in de speeltuin enzo.
Mijn beste vriendin woont ook 1,5 uur van me vandaan. Wij hebben soms wekelijks contact, soms paar weken niet. Door haar mentale gesteldheid kan ze niet mijn kant op komen, dus ik ga altijd die kant op. Maar door de afstand komt dat er veel te weinig van. 4 x per jaar ofzo.
Vrienden met kinderen zien we ook niet supervaak, iedereen is gewoon druk druk. En na een werkweek, waarin ik vriend al amper zie omdat hij 's nachts werkt en ik overdag, zijn we gewoon allebei moe. En dan zijn we gewoon liever in en rond het huis, of met zn drietjes weg. Van sommige vriendenstellen vind ik dat wel jammer. Dus mijn goede voornemen was dit jaar er wat meer tijd en energie in te steken.
Al met al ben ik niet ontevreden, haha.