Manque Ja ik zie daar toch wel duidelijk een verband tussen. De meeste vrouwen zijn minder geïnteresseerd in ICT en techniek dan mannen. Je geeft zelf eigenlijk een mooi voorbeeld; je bent technisch bezig met houtbewerking, maar het gaat om creatieve vormgeving; toch weer kunst en cultuur. En dat is dus niet de aandacht die ik bedoel. Ik bedoel aandacht voor techniek en ICT echt op een technische manier. Hoe werkt een computer; hardware en software, hoe zit die structuur in elkaar van BIOS, naar operating system, binaire code, ASCI -> programmeertalen. Hoe praten computers met elkaar en andere smart apparaten? Hoe werkt het internet, het aanroepen van een site, servers etc. Ik vind echt dat je bepaalde dingen moeilijk zult kunnen begrijpen als je de basis niet kent en het dus niet kunt plaatsen. Hoe krijg je een kind uitgelegd om veilig te internetten, als die helemaal niet snapt hoe het internet werkt? Ik wil niet dat kinderen een trucje leren, ik wil dat ze snappen wat ze aan het doen zijn.