• [verwijderd]

Met partner heel erg makkelijk, niets is raar of taboe. Met mijn beste vriendin redelijk makkelijk, als we vragen hebben of iets, maar niet echt details. Verder praat ik er niet over, ik vind dat niet respectvol tegenover mijn vriend, en ik heb er ook geen behoefte aan.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ja hoor geen moeite om over sex te praten, grapjes over te maken en in onze vrienden groep schromen we niet om het er over te hebben. Wel houd ik de details van mijn huidige relatie voor mijzelf, want ze hoeven niet alles te weten. Met mijn partner kan ik er ook vrijuit over hebben, maar bepaalde fantasieën (die niet uit hoeven te komen) houd ik voor mijzelf. Met collega's praat ik er niet over, daar totaal niet zo'n band mee dat het kan of ik het zou willen.
Edit: het ligt ook aan de situatie/ personen tegenover mij, wat en hoe diepgaand ik er over heb.

• [verwijderd]

Met mijn partner wel, die kan soms nog steeds versteld staan van de dingen die ik eruit kan kramen. Stiekem doe ik het soms ook expres, gewoon om hem te shockeren 😆

Met mijn beste vriendin alleen in grote lijnen en dan vooral humoristisch, voor de rest niet.

Ik heb geen enkele moeite met praten over sex. Behalve met mn ouders whaha
    Nee gekheid, maar ik praat er graag over met bijv mn vrouwelijke collega’s.

Bij mij hangt het er heel erg vanaf wie het is.
    Ik heb een vriendengroep waarbij er echt de meest rare opmerkingen en grapjes voorbij komen waar ik net zo hard in meedoe. Maar bij anderen houd ik dingen toch meer voor mezelf.

Ik denk dat het er bij mij in zit hoe close ik me met iemand voel. Seks is toch iets heel persoonlijks. Bij mensen waarbij ik moeite heb om me open te stellen over andere persoonlijke dingen, zal ik ook niet heel erg over seks gaan praten ofzo. Of grapjes erover maken. Want dat voelt als mensen dichtbij laten komen. En laat dat nu net iets zijn waar ik nog wel eens moeite mee heb.
    Die vriendengroep waar ik het over heb bijvoorbeeld, de meesten ervan hebben me op mijn slechtst meegemaakt. Dus dan is de band al heel anders.

Over sex in het algemeen wel. Mijn vriendinnen zijn meer verlegen dan ik denk ik. Maar niet in details over relaties die ik gehad heb en daarmee uitgespookt heb. Dat vind ik iets tussen mij en die ander en daar hebben andere mensen niets mee te maken. Mijn ex heeft ooit eens zitten opscheppen over ons leven tegenover een vriend van hem. Ik voelde me daar echt super opgelaten over en wilde eigenlijk heel die vriend nooit meer zien. Echt gênant gewoon.

Ik kan er prima over praten hoor, als andere mensen er open over zijn ben ik ook snel wel open. Maar meestal is t toch beetje geinen, flauwe grapjes en opmerkingen maken dan dat t serieus over details gaat hoe t er daadwerkelijk aan toe gaat in de slaapkamer. Miss komt het ook omdat ik tussen 2 jongens ben opgegroeid, mn broer zat altijd in t leger dus best platte praat soms.

iMoeder Oh dat kan ik me voorstellen, dan voel je je echt rot! Dat is ook inderdaad één van de redenen dat ik niet aan anderen wil vertellen wat ik mijn vriend doe, dat is privé tussen ons. Geldt trouwens hetzelfde over de rest van onze relatie, als we ruzie hebben ga ik ook niet uitgebreid aan mensen vertellen waarom en wat hij zo stom deed (waar ik dan later weer van terug zou moeten komen omdat ik zelf misschien ook stom deed enzovoort).

• [verwijderd]

Sex in het algemeen wel, maar over ons eigen nooit.

Sevenof9 Precies, dat vind ik dus ook. Wat je met elkaar allemaal doet heet niet voor niks intimiteit. Dat is een kwestie van vertrouwen, je stelt je kwetsbaar op. Daar hebben andere mensen niks mee te maken, dat vind ik het vertrouwen van de ander schaden. We hebben er dus een flinke ruzie over gehad en ben er wekenlang boos over gebleven.

iMoeder begrijpelijk! En terecht ook, hij mag niet zomaar voor jou bepalen wat er gedeeld wordt over jullie privéleven.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ligt er heel erg aan. Met mijn man kan ik er heel open over praten.
          Met zussen en vriendinnen hier uit de omgeving eigenlijk niet. Ik kom uit een zwaar christelijk milieu, dus dan voelt het een beetje ongemakkelijk om er vrijuit over te praten ofzo.

Maar met vriendinnen met wie ik een wat lossere vriendschap heb, of collega's ofzo, dan gaat het makkelijker. Meestal op een humoristische manier, niet tot in de details. En dan doe ik lekker mee 😉

Mijn man praat er trouwens niet over met zijn vrienden, hij vindt seks iets veel te persoonlijks, en wil niet dat ze gaan nadenken over wat wij allemaal doen 😛
          Maar anderzijds heeft hij wel een keer de moeder van een vriend van hem in vertrouwen genomen, omdat ik herpes op m'n onderkantje had. En kennelijk ging hij advies bij haar vragen ofzo??
          Ergens wel lief bedoeld natuurlijk, maar ik heb die vrouw nooit meer onder ogen durven komen😂

Ja ik praat daar heel makkelijk over, ik zou alleen nooit over mijn seks leven over mijn man praten. Ik zie mijn vriendinnen al zitten als hij binnen zou komen en de dag daarvoor heb ik even in geuren en kleuren vertelt hoe of wat.

@Sevenof9 praten die meiden dan over seks in algemeen en beetje jolig en grappig doen of ook echt hoe t er in hun slaapkamers aan toe gaat?

Ja ik praat makkelijk over seks, voornamelijk met mijn vriend. Alles is bespreekbaar. Met vriendinnen praat ik ook over seks maar dan wat oppervlakkiger. Ik ben heel open maar voel niet de noodzaak om in kleuren en geuren ons seksleven uit de doeken te doen.

[verwijderd] nou eigenlijk volledig dit. Al werk ik dan wel met allemaal jonge vrouwen en maken we wel eens een grapje ofzo maar we hebben het niet tot in detail over ons seksleven.

Overigens hadden mijn vriendinnen en ik het vroeger heel veel over ons seksleven maar nu allemaal al lang samen en dus wat minder. Uiteraard wel eens grapjes of wat vragen/bespreken maar niet tot (zoals toen) in detail...dat voelt nu ook niet meer helemaal gepast omdat we elkaars mannen ook goed kennen etc.

Ja best wel makkelijk. Ook wel met vriendinnen, maar niet in details. En met de ene vriendin wat makkelijker als de ander. En met mijn vriend kan ik alles bespreken. Met collega's bespreek ik dit niet.

• [verwijderd]

Ja heel makkelijk. Maar wel alleen met goede vriendinnen. Daar bespreek ik ook rustig mijn sex leven mee.

Sevenof9 ohhh dat ben ik dan dus weer niet. Ja kan er miss x grapje over maken maar hoe t in onze slaapkamer eraan toe gaat ga ik niet in detail vertellen. Of mensen denken toch dat je liegt 😂