Ik heb gelezen dat oorspronkelijk de menstruatiecyclus van de vrouw overeen zou komen met de maanfases. Mijn cyclus lijkt nergens op vanwege PCOS, maar nu heb ik al twee maanden achter elkaar een eisprong met volle maan. Hoe ervaren jullie dit, heb je hier wel eens over nagedacht of is het je opgevallen? Heb je ook een eisprong met volle maan of juist met nieuwe maan, of zie je geen verband?
Wat ik ook ben gaan doen is seed cycling, dan gebruik je bepaalde zaden om je cyclus in balans te brengen. De eerste 14 dagen van je cyclus per dag twee eetlepels lijnzaad of pompoenzaad, de laatste 14 dagen 2 eetlepels sesamzaad of zonnebloempitten. Ik vond het eerst heel suf klinken, maar deze zaden schijnen effect te hebben op je hormonen. Als je geen cyclus hebt kun je dit dus afstemmen op de maanfases als je het wilt proberen om je cyclus in balans te brengen. Geen idee of het echt werkt, maar ik wil alles wel proberen inmiddels, gooi toch al elke ochtend zaden door mijn havermout dus waarom niet deze ๐ Ik zie het niet als genezing voor al mijn problemen, maar misschien werkt het ondersteunend bij mijn clomid.
En wat ik รณรณk nog las is dat het kan helpen om in het donker naar buiten te gaan en je meer bloot te stellen aan het maanlicht om je cyclus in balans te brengen. Het klinkt heel zweverig, maarja we hebben ook eb en vloed dus wie weet. Wat zijn jullie ervaringen?