Sevenof9 [verwijderd] wij hebben hier twee hele leuke waar ze echt kritisch zijn op de kleding, wij slagen altijd wel. We kopen dan niet een hele garderobe in 1 keer maar gaan er regelmatig even heen, eentje zit op 5 minuten lopen van ons huis.
Elsie89 In principe probeer ik het altijd van de KBS te doen dus ong 200. Ex schoenen want dochter heeft aangepaste schoenen. Meestal lukt dat aardig soms een x 250 euro maar een enkele x ook wel onder de 200
2littlemonkeys @Elsie89 dit lukte mij eerder ook. Dan gingen we echt een dagje shoppen in een andere stad met een hele grote primark, grotere H&M etc. Dan lukte het ook makkelijk om in 1 keer zo goed als volledig alles in huis te halen. Nu hebben de oudste en de jongste een andere bouw en zit/staat niet alles even leuk meer. Ook hebben ze beide een compleet andere stijl/smaak waar ik zoveel mogelijk rekening mee probeer te houden. Vind het best jammer dat ik nu niet meer slaag van alleen de KBS. @Sevenof9 wat fijn dat je fijne kringloopwinkels in de buurt hebt! Hier helaas niet, of tenminste wanneer ik er ben hebben ze niets leuks. Misschien moet ik gewoon wat vaker langsgaan.
Sevenof9 2littlemonkeys jammer is dat inderdaad! Wij hebben ook wel geluk nu, waar we eerder woonden hadden we dat ook niet.
[verwijderd] 2littlemonkeys Het voordeel is dan wel weer dat ze ook langer in een maat zitten, waardoor je langer met kleding doet en niet elk kwartaal een compleet nieuwe garderobe nodig hebt. Wat dat betreft zou je met de kbs alsnog een eind moeten komen.
[verwijderd] Ik denk zo’n 250-300€ per kind inclusief sneakertjes en zomerjasjes. De sandaaltjes krijgen we dan van opa en oma.
Sevenof9 @[verwijderd] ik denk trouwens niet dat het mogelijk is om een puber mee te krijgen naar een kringloopwinkel als ze daar geen zin in heeft 😂
[verwijderd] Ik heb geen vast bedrag wat ik uit wil geven, ik koop ook alles verspreid en wanneer nodig. Dit doet me denken trouwens dat ik nog wat shirtjes voor de jongens wilde bestellen voor de sale afgelopen was 😁
Robije De jongste heeft alleen badkleding en schoenen nodig, misschien nog wat leggings. Heb nog best veel kleding van de oudste liggen, ze krijgt ook altijd kleding van de toekomstige buurmeisjes. Denk dat ik voor haar met 200 euro een heel eind kom. De oudste heeft denk ik wel een hoop nodig. Zal voor haar eerder richting de 400 gaan.
[verwijderd] Wat een bedragen hier 😅 Ik heb voor mijn dochtertje (3) veel gekregen, maar als ik wat leuks zie dan koop ik het. maar ik denk echt dat ik per maatje nog geen €100 kwijt ben. Zelfde geldt voor zoontje (1). Daar is het nog minder denk ik. Ik vind nu zijn kleertjes al niet zo heel leuk meer, maar ik weiger dan om nieuwe kleren te kopen, want hij zit een beetje tussen 2 maten in. De maat die hij nu heeft zit perfect, maar vind ik zonde om dan nieuwe kleren te kopen. Over een week of 3 kan hij er zomaar uitgegroeid zijn.
[verwijderd] [verwijderd] Wat een bedragen hier 😅 Ik heb voor mijn dochtertje (3) veel gekregen, maar als ik wat leuks zie dan koop ik het. maar ik denk echt dat ik per maatje nog geen €100 kwijt ben. In die kleine maatjes kosten kleren ook nog niet zo veel. Als je dan veel krijgt en weinig zelf hoeft te kopen, snap ik dat je met €100 klaar bent. Maar in die grotere maten is alles gewoon duurder. Als je dan niks krijgt en echt alles zelf moet kopen, loopt het al snel op hoor.
2littlemonkeys [verwijderd] ik ben naarmate ze ouder worden ook echt meer geld kwijt. Sneakers zijn duurder is een grotere maat bijvoorbeeld.
[verwijderd] [verwijderd] snap ik. Toch vind ik €500-€750 echt ongelooflijk veel geld 😅🙈 Maar goed.. dat ben ik 😉
Pippa [verwijderd] dit klopt zeker! voorheen kon ik voor mijn dochter van 5 echt overal slagen. Nu zit ze net over de kleine maatjes heen bij bijv de Zara en vind ik het echt lastig. H&m en primark vind ik teveel eenhoorn/Disney/glitter enzo. Ik heb nu wel wat leuke dingen gezien bij de we, nog niet superduur maar ben dan toch wel wat meer kwijt voor wat setjes.
Hopsatee Pfffoee. Ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik kijk wat ik schappelijk vindt en koop het in de maanden ernaar toe. En we gaan bijv laat op zomervakantie dit jaar dus koop ik ook nog het een en ander in de sale rond juni/juli. Voor de jongste heb ik bijv al een zomerjas. Zwembroeken ook al voor beide. Uv pakjes van vorig jaar. Wel beide shirts en shorts nodig (bijna alles) en sandalen en gympjes, petten...Maar wat het me kost?! Moeilijk! nu heb ik wel jongetjes dus spijkerbroeken dragen ze het hele jaar wel.
Bubblicious Ik zou het eigenlijk echt niet weten. Ik koop namelijk vaak al in de sale voor het jaar erop en af en toe tussendoor nog wat. En dit kan verschillen van merken als tumble n dry, name it, vingino, z8 tot c&a, h&m, Hema, Lidl enzz..
Torretjeee Wat een bedragen soms zeg. Nu is mijn oudste 3 jaar en heeft al bijna 2 jaar dezelfde maat kleding. Veel krijgen we en ik koop bijna nooit kleren. Mijn jongste van 1 draagt op moment een pakket kleding wat geleend is. In april moet het weer terug. En dan hoop ik daarna weer een pakket te kunnen lenen. Soms koop ik via marktplaats wel eens iets. Dingen die we nieuw kopen zijn schoenen en soms een jas. Ik denk dat 100 euro per kind per jaar aan kleding wel de max is.
2littlemonkeys Torretjeee een pakket lenen heb ik nog niet eerder gehoord. Is de kleding dan niet al “afgedragen” tegen de tijd dat het terug moet? 100,- per jaar is echt weinig! Dat zou ik nooit kunnen, al klinkt het wel heel fijn 🙂
Owl Het krijgen van bv tweedehands kleding houdt op een gegeven moment ook op, is iig mijn ervaring. Mijn oudste heeft nu bv langere tijd 1 maat en draagt haar kleding dan wel ver op. Het is voor de jongste dan nog hooguit geschikt als ‘oude kleding’ om bv ens lekker mee in de modder te rollen. Qua jassen kan het hier altijd nog prima een keer mee, dus dat scheelt wel.
[verwijderd] Mijn oudste heeft een enorme groeispurt gemaakt. Ik ga nog een passessie doen, maar ben bang dat we flink kunnen shoppen 😉
Torretjeee 2littlemonkeys het leen pakket is wol en wolzijde kleding. Het wordt steeds opgeknapt als het slijt tot het echt op is. Wanneer je iets geleend hebt stuur je een donatie mee terug. Zo kunnen ze iets dat echt stuk is vervangen voor iets 'nieuws'. Er bestaan volgens mij ook pakketen met merk kleding waar ze het zelfde mee doen. Kleine maatjes worden kort gedragen en gaan niet snel af.
1986Lynn Ik denk voor de oudste zo tussen de 300 en 400 euro en voor de jongste tussen de 200 en 300. Ik koop vaak in de sale (van z8) een maat vooruit.