Deliana je kan ook nog kijken naar de fenix 5s plus en dan zonder saffier glas. Ik denk dat deze wel rond je budget zit en eventueel kun je er dan zelf nog een luxere horlogebandje bij kopen. Dan krijg je hetzelfde glas wat op een IWatch en andere duurdere smart- en sporthorloges zit. Ook behoorlijk krasbestendig, maar minder geschikt om bijv. met een hamer op te slaan. Volgens mij prima als je niet van plan bent om langs rotswanden te schrapen en met hamers op te slaan enzo 😉.
Er zijn weinig verschillen tussen de 5s plus en 6s. 5s plus meet bijv geen zuurstof, heeft geen ongevalsdetectie en meet dacht ik geen hartslag tijdens zwemmen zonder extra borstband itt de 6s. Maar is nog steeds een van de beste sporthorloges die nu op de markt is. Beste hartslagmeting en een bijna net zo goede batterijduur met gps als de 6s. Het is echt een sporthorloge met ook wat smartwatchfuncties. Ook alle mogelijke sporten staan erop met topografische kaarten en itt een smartwatch veel beter leesbaar buiten in de zon. Wat heel erg handig is tijdens het hardlopen. Daarnaast maakt deze persoonlijk op maat gemaakte hardloopprogramma’s en routes voor je. Meet je vo2 Max, je prestatie, geeft adviezen om je prestaties te verbeteren etc. Echt heel cool 😎.