Honkeytonk vind het voor allebei wel kunnen. Ik ken hem als afkorting van Nikolas, maar vind het voor een meisje ook best een leuke naam. Haha, ik zet hem ook op het ideeënlijstje 😉.
[verwijderd] Mijn eerste reactie was meisjesnaam, maar nu ik de associatie met Nikolas lees laat die me niet meer los en vind ik het voor beiden wel kunnen. Toch zou ik eerder denken aan Mika voor een jongen.
[verwijderd] Ik vind het een meisjesnaam, ken een meisje die zo heet. Niko (Nico) een jongensnaam, van Nicolas.
[verwijderd] Beetje unisex naam dus 🙂 Op het internet is het vooral een meisjesnaam, maar omdat hij van Nikolas komt lijkt het toch een jongensnaam. Maar door de -a is het dan toch wel weer meer een meisjesnaam? Nou goed, hij gaat op het lijstje, haha 😃
[verwijderd] Ik vind de op a klank eindigen niet perse een meisjesnaam... denk bijvoorbeeld aan mikah, dat wordt in nl en America vooral aan jongens gegeven, in sommige landen dan weer meer unisex.
Skye [verwijderd] ja klopt bij Mika heb ik dan ook weer meer een jongens associatie. micha idd ook. Maar bij Nika zie ik een meisje voor me. Vind het een leuke naam trouwens.
[verwijderd] [verwijderd] ik heb trouwens totaal geen associatie met een paard hoor, als ik de naam Nika hoor. Vind t juist een erg spontane en sympathieke naam 😁
[verwijderd] [verwijderd] Nika lijkt op Nikita en dat vind ik een paardennaam.. Ik ken helemaal geen paard met die naam hoor, wel een meisje met die naam maar toch zie ik direct een paard voor me. Zucht 😆 Ik ga erover nadenken!
[verwijderd] [verwijderd] grappig hoe iedereen andere associaties voor zich krijgt eh 😁😁 ik zou ook niet aan Nikita denken dan trouwens en als ik al aan Nikita zou denken, zou dat geen paard zijn maar een liedje van Elton John 🤣
[verwijderd] Leuke naam! In eerste instantie dacht ik meisjesnaam, maar naar aanleiding van Nicolaas zou ik het ook een jongensnaam vinden. Unisex dus 😉 En stiekem vind ik Nika best leuk voor een jongen!
[verwijderd] Ik ken het als meisjesnaam! Vind hem heel leuk, alleen onze oudste heeft maar één andere letter dus hier kan hij niet meer gebruikt worden..
Deliana Ik ken een meisje met de naam Nika, dus in eerste instantie zou ik meisjesnaam zeggen. Aan de andere kant lijkt het wel erg op Mika inderdaad, wat toch echt een jongensnaam is in mijn beleving🤔 Nu ik er wat langer over nadenk: unisex, mag dat ook? 😉