Deliana Helemaal in het begin zocht ik een FWB, en niet echt een relatie. Dus ik vond dat toen niet nodig om er volledige openheid over te geven. Ik heb wel ‘gescreend’ op mannen die grenzen respecteerden. Nee of ‘nu nog niet’ was voor hem gewoon klaar en kous af. Hij vroeg niet waarom, drong niet aan, en bleef vervolgens wel contact houden.
Als jij je daar niet prettig bij voelt dan zou ik dat niet benoemen dat je vervelende ervaringen hebt. Je bent een man totaal geen verantwoording of uitleg schuldig hoor. Hou dat vooral in je achterhoofd. Ook als je helemaal niks vervelends zou hebben meegemaakt; jouw tempo is jouw tempo en daar heeft een ander het maar mee te doen. Hebben ze daar geen geduld voor; next. Meteen een mooi middel om vervelende types vroegtijdig uit te sorteren. Mannen die geen respect voor je hebben wil je toch niks mee.
Waar ik wel veel over gesproken heb met hem is sex zelf. Wat onze voorkeuren waren, hoe we er tegenaan keken, wat we opwindend vinden en wat niet en waarom. Ik wilde iemand die daar wel een match met mij was en die de houding in bed heeft die ik wil in een man (iemand die mijn plezier en me op mn gemak voelen, belangrijk vind).
Uiteindelijk hebben we voor alles ruimschoots de tijd genomen en we kijken daar nu allebei met een fijn gevoel op terug.