[verwijderd] Hoe is het nu? Hebben jullie een gesprek gehad?
Het officiele gesprek volgt eind van deze week. Man heeft wel zijn behandelaar gebeld, de dag nadat hij door spanning/frustratie op zijn werk met zijn vuisten tegen de muur van WC heeft staan beuken, omdat het er 'gewoon uit moest' (gelukkig niet meer dan wat schaafwondjes... hij was verbaasd toen ik suggereerde dat je zo ook je hand kunt breken, als je maar hard genoeg slaat). Gesprek met behandelaar was een goed gesprek, want daarna was hij ook een stuk minder gespannen.
Afgelopen week dan toch het gesprek met psychiater gehad, stond hij na 30 min al weer buiten. We gaan er nu even vanuit omdat het allemaal al erg duidelijk was uit het verslag van psycholoog...
Het kwartje dat hij hoe dan ook een hulpaanbod gaat krijgen, zelfs al zou het geen diagnose worden, is nu ook eindelijk gevallen. Ik en zijn ouders hadden dat al tig keer gezegd, maar was blijkbaar niet geland. Hij dacht dat hij zonder diagnose hup buiten de deur zou worden gezet met een 'zoek het zelf maar uit', en was deels daarom ook zo gespannen, want hij wil nu echt graag hulp. Behandelaar heeft nu wel tot hem kunnen doordringen.
Hij heeft nog een paar boeken gelezen (ook weer veel herkenning) en op een avond hebben daar heel goed samen over kunnen praten (en lachen). Ik heb ook een verder inkijkje in zijn hoofd gekregen, van dingen die ik helemaal niet wist (en als ik dat wel had geweten, waren mijn autisme-bellen nog veel harder/eerder gaan rinkelen!), zoals hoe hij alle kentekens moet lezen waar hij langskomt. We hebben ook samen een online Asperger test ingevuld, voor hem (39 van de 50 punten) en voor mij (10 van de 50 punten). Was een heel intiem en ontspannen moment eigenlijk.
Maar goed, we wachten dus nog even af, maar gelukkig met minder stress nu...