• [verwijderd]

iMoeder heb ik geen probleem mee, sommige zoals hpv zou ik afraden.
Verder twijfel ik toch al om ze op oudere leeftijd in te enten. Ik vind namelijk dat kinderen veel te jong met veel te veel troep ingespoten worden.
Op oudere leeftijd hebben ze ook minder vaccinaties nodig.

[verwijderd] Op oudere leeftijd hebben ze ook minder vaccinaties nodig

Is dat zo? Welke zouden er dan af kunnen?

iMoeder dat zou ik geen probleem vinden. Sterker nog, wij denken er ook aan om ze zelf nog te laten vaccineren. Ze hebben er dan ook minder nodig.

2 maanden later
      • [verwijderd]

Ik vind dat ook erg. Ik vind dat kinderziekten-zijn-niet-erg argument zo’n BS. Als er een vaccin bestond tegen verkoudheid zou ik mijn hele gezin inenten. Ziek zijn is nergens goed voor. Ja voor de virussen die het veroorzaken.

• [verwijderd]

[verwijderd] je bouwt alleen afweer op tegen de ziekten die je tegen komt. Dat doet vaccinatie ook. Dus ik zie echt de toegevoegde waarde van het doormaken van ziekte niet tov vaccinatie.

• [verwijderd]

[verwijderd]
          Maar hoe zie je het voor je om tegen elk bestaand verkoudheids/griep virus te gaan vaccineren? Om nog niet te spreken van alle nieuwe varianten van elk virus.

• [verwijderd]

[verwijderd] nee daarom is er ook geen vaccin. Maar stel je voor dat het er was dan stond ik vooraan in de rij.

12 dagen later
            • [verwijderd]

[verwijderd] 1000% mee eens. Als 1 simpel vaccin (waarvan de eventuele bijwerkingen niet afwegen tegen de klachten van de ziekte) zoveel ongemakken kan wegnemen sta ik ook voorin de rij.