@[verwijderd] Waarom zouden mensen zich schamen om een ESTJ te zijn? Het ene type is niet beter dan het andere (ook al denken bepaalde typen daar anders over🙄🙄😜), het is alleen een beknopte omschrijving van hoe mensen zich gedragen en de wereld ervaren.
Verder denk ik, zoals ik eerder ook al schreef, dat men snel verkeerd typeert als ze alleen deze ene gratis test doen. Bij sommige reacties valt dat echt op. Ook zijn de memes niet echt een goede leidraad om te checken of je inderdaad een bepaald type bent, want iedereen kan een meme maken en het draagt juist vaak bij aan (foutieve) beeldvorming doordat mensen bepaalde ideeën blijven uitvergroten. Ik kan me in heel veel memes totaal niet vinden.
Wat jij schrijft, dat bepaalde types zich eerder thuisvoelen op een forum, vind ik ook wel een goede verklaring. Niet alle types zijn schrijvers, er zijn ook types die juist dat face-to-face contact nodig hebben. Of die wel iets beters te doen hebben dan hele avonden op een website rondhangen 😉
En een forum is sowieso niet representatief voor de totale bevolking, dat ben ik helemaal met je eens 🙂