Sevenof9 Ja ik herken hem wel. Niet letterlijk dat ik mensen wat aan wil doen natuurlijk. Alleen ik ervaar intern best heftige emoties soms en als mensen aan mijn slechte kant komen kan ik behoorlijk wraakzuchtige scenario’s bedenken. Die ik vervolgens niet uitvoer natuurlijk. Even voor de duidelijkheid.
Over het algemeen kan ik erg slecht tegen mensen die proberen spelletjes te spelen of mensen ‘who try to fuck me over’. Ik las ooit ergens een zinnetje over de INTJ waarin stond ‘They don’t like to play games. But if you start them, they’ll finish it. And you won’t like how it ends.’ En zo werkt het bij mij dus wel. Ik heb heel veel geduld, en dingen als de baas spelen of gelijk krijgen interesseren me niet. Alleen als je me een hak probeerd te zetten, nee.
En wanneer INTJ’s worden beschreven als schaakspelers, masterminds, met een meerjarenplan, plannen voor iedere mogelijke uitkomst. Dan gaat dat dus oa daar over. En dat herken ik absoluut.
In meme’s word dat vaak extreem uitvergroot. Alsof INTJ’s gewetenloze slechteriken zijn die anderen met uitvoerige plannen in de val lokken. Bijv in Game of Thrones zouden Little Finger en Varys INTJ’s zijn. De ene als slechterik, de ander wel uit authentieke motieven.
Andere meme in deze categorie.