Wat ik heel erg herken in mijn persoonlijkheid (consul) is dat ik altijd bezig ben met alles regelen en organiseren voor anderen. Ik regel bij wijze vanalles zo dat mensen in mijn omgeving niet eens meer zelf hoeven te denken en alleen hoeven uit te voeren wat ik al voor ze heb aangeleverd. Mijn man geeft zelf aan dat hij er lui van wordt 🤔
Daarbij ben ik erg betrokken en loyaal. Dat maakt bijv. dat ik op mijn werk kneiter hard werk (meer dan ik zou hoeven voor mijn functie) maar me altijd maar laat afschepen met “salarisverhoging komt wel” of “binnenkort neem ik echt werk bij je weg” omdat ik zo veel verantwoordelijkheid voel, en zo loyaal ben dat ik het maar weer doe.
Ook de drang naar erkenning is zowel in mijn werk als prive belangrijk: ik vind het echt niet erg dus om kneiterhard te werken maar als ik hier geen waardering voor krijg (overigens hoeft dit niet in geld) raak ik gedemotiveerd. Het is niet zo dat ik dat dagelijks nodig heb ofzo maar het moet wel regelmatig gebeuren anders twijfel ik weer aan mijzelf. Mijn man is enorm introvert en spreekt gevoelens echt niet of nauwelijks uit (soort: ja je weet toch dat ik van je houd) en eens in de zoveel tijd hebben we een “ruzie” omdat ik me dus niet “gezien” voel.
Heel grappig om dit nu zo terug te zien in deze test uitslag!