Sevenof9 ja precies dat bedoel ik ook! Dat ze het juist wel zou kunnen met welk persoonlijkheidstype ook, zeker gezien de hyperfocus van haar. Denk sowieso niet dat het een keiharde grens is en dat iedereen wel eens buiten ‘zijn/haar’ persoonlijkheidstype gaat. Maar geloof wel dat de kern van een type bij je hoort.
Als ik haar zie spreken dan herken ik heel veel van mijn man ook. Er zit geen emotie/bevlogenheid in haar stem of gezichtsuitdrukking, lichaamstaal ontbreekt. De bevlogenheid en passie spreekt puur uit haar woorden. Ik vind het wel mooi dat zij dit doet, juist laten zien wat zij waard is en waar ze voor staat en daar mensen in meenemen. Mijn man wil niet dat iemand weet dat hij Asperger heeft, want afwijkend/raar. Terwijl ik juist ook vind dat naast de sociale beperkingen die het meebrengt hij heel veel kwaliteiten heeft. De wereld is zo ‘sociaal gericht’ gericht ook dus ik begrijp hem wel. Ik ben ook niet sociaal, daarom passen we (ondanks dat we volgens de mtbi schema’s geen fantastische match zijn) juist ook wel bijelkaar. Ik begrijp een groot deel van hem wel oprecht. Wil niet zeggen dat ik het er altijd mee eens ben hoor of dat het makkelijk is ...