[verwijderd] Ik vind het niet slecht, eerder juist slim. Niet dat ik het zou durven met vreemden, maar dat terzijde.
Jij stelt dat mensen goed in de slappe was zitten en daardoor willen schenken, maar wie zegt dat de mensen aan wie ze willen schenken ook goed in de slappe was zitten? Wie weet wil men wel een huis schenken aan hun kinderen die door ziekte oid niet fulltime kunnen werken en dus zelf nooit een huis zouden kunnen kopen.
Het is volkomen legaal, dus er is niets mis mee. Ik vind de negatieve reacties hier nogal afgunstig en of jaloers overkomen. Er komen zelfs vooroordelen voorbij! En ja, dit is niet voor elke familie weggelegd, dat besef ik mij heel goed. Maar waarom kan men in deze tijd tegenwoordig zo moeilijk anderen wat gunnen? Of blij zijn voor een ander? We hebben het hier tenslotte niet over geld dat verdiend wordt met criminele activiteiten, maar over een normaal en doordacht gebruik van het belastingstelsel.
En ja, natuurlijk zijn er ook in Nederland mensen die het slecht hebben en in armoede leven, maar wie zegt dat mensen met een iets groter vermogen dan gemiddeld hier ook niets aan doen?