CrazyCatLady als ik alleen zou zijn en het fysiek en cognitief nog zou kunnen, zou ik dit ook echt als een kans zien. Je moet er even doorheen kijken, maar ik krijg hier juist 100 enthousiaste ideeΓ«n van, omdat alles nog mogelijk is.
Ik zie al helemaal voor mij hoe het wordt. Mooie lichte warme houten vloer, nieuwe keuken (ik denk dat ik voor zacht groen of zacht blauw ga) met inbouwapparatuur, gestucte wanden, nieuw badkamertje (is ook nog goed betaalbaar met dit formaat en ik scharrel zelf alles wel goedkoop bij elkaar), op de slaapkamer een wastafel voor tandenpoetsen etc. Ik neem aan dat hier in de badkamer geen plek voor is.
Alles zou ik opnieuw schilderen en de voorgevel zou ik schoonmaken en opnieuw laten voegen. Klaproosjes tegen de gevel en die tuintegels zou ik eruit halen en een mooi zithoekje buiten maken met veel groen en inheemse planten rondom. Kom maar door!
Wij hebben in ons huis ook heel veel zelf gedaan zonder ervaring en mbv YouTube en het gewoon doen, kom je echt heel ver. De ingewikkelde bouwtechnische zaken zou ik (deels) zelf laten doen, maar dit is zo klein dat vervangen van bijv een dak of een kozijn ook niet veel voorstelt.
Mijn eerste huisje alleen was 27m2 en was qua ruimte echt meer dan voldoende. Het enige wat ik daar miste was bergruimte voor een paar dozen en wat kampeerspullen. Dat is in dit huis makkelijk te realiseren bijv door bergruimte te maken achter de schuine kanten boven . Qua formaat zou dit voor mij alleen dus ook goed zijn.
Ik word steeds enthousiaster π€£