Aan mij heb je niet heel veel wat betreft het verhuizen van locatie a naar b. Wij zijn een kilometer verderop gaan wonen, dus echt in dezelfde wijk.
Ik zou persoonlijk niet met kleuren werken, daarmee heb je te snel verwarring. Gewoon een tekst op de doos werkte hier prima.
Wij zijn al maanden van tevoren begonnen met dingen uitzoeken/weggooien. Alles wat we niet gebruikten op dat moment ging alvast in dozen, koffers of vacuüm zakken (denk aan zomerkleding).
Dozen per kamer is lastig te zeggen. Dat verschilt per huishouden denk ik. Voor de kamers van de kinderen had ik bijvoorbeeld helemaal geen dozen. Hun speelgoed zat al in speelgoedbakken, kleding ging in een Ikea tas of vacuümzak en verder was er niets om in dozen te stoppen.
Voor de keuken heb ik wel behoorlijk wat dozen gebruikt, maar hier heb ik gekozen voor plastic bakken ipv die kartonnen dozen.
Verder tips.... alles labelen en in de verhuisbus alles zoveel mogelijk bij elkaar. Dit scheelt weer met uitladen 😉 Dus alles van kamer a ongeveer bij elkaar, etc. Oh en van tevoren alles alvast stofzuigen onder het bed, achter kasten, etc. Ik was verbaasd hoeveel opruimwerk ik hier nog van had.
Wat bij ons heel goed ging is dat ik alles heel strak had georganiseerd. Minder goed.... ja een volgende keer trek ik er een maand voor uit ipv 1,5 week voor verven, verhuizen en “even” een muurtje bouwen op zolder.