Bij mijn dochters zit er ruim 5 weken tussen, maar vieren het altijd samen. Jongste is nl midden in de zomervakantie jarig, dan zijn we nog op vakantie. Het komt gewoon beter uit om het samen te vieren. Zitten rond die periode ook altijd met drukke weekenden, en de dam tot Damloop zit er ook tussen, dat weekend vieren is niet handig aangezien je dan amper bij ons huis komt.
De meiden vinden het allebei niet erg. We vieren het er ergens tussenin, de jongste krijgt haar kado op haar verjaardag zelf (tenzij erg groot, dan is het niet handig meenemen op vakantie), de oudste krijgt het op de dag dat we het vieren, dus altijd eerder.
Op de dagen dat ze echt jarig zijn maken we er ook altijd een feestje van.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Hier scheelt het vier weken en altijd samen gevierd. Elk jaar een groot tuinfeest met bbq, buffet en springkussen. Ik vind dit ideaal. Het feest zelf is gezellig, maar daarvoor altijd stress. Beiden mogen hun eigen taart uitzoeken en op de verjaardag zelf nog wat specifieke aandacht. Mijn meiden vinden het ook echt leuk en ik denk dat de familie het ook kan waarderen dat ze niet in 4 weken tijd 2x 500 km hoeven te rijden voor een feestje.

[verwijderd] ik ben ook altijd wel gestresst ja dus als ik dan de ene verjaardag achter de rug heb denk ik altijd nee shit over twee weken beginnen we weer vAn voor af aan! πŸ™ˆ

• [verwijderd]

Skye mijn kinderen zijn 7 weken uit elkaar jarig, net even te veel om het samen te vieren. Toch?! πŸ˜‚

• [verwijderd]

[verwijderd] kan prima. Gewoon in het midden gaan zitten. Ben je maar 3.5 week te vroeg of te laat πŸ˜‚

[verwijderd] ja toch twee maanden ongeveer. Dat klinkt alweer langer πŸ™ˆ ik zou het dan apart doen maar ja ik heb ook pas 1 x hun verjaardagen samen gevierd en toen werden ze 2 en 5. Verder dus altijd veel stress gehad. Ik echte regelnicht en manlief vindt alles wel best en denkt nergens over na😱
      ik bedacht me dus ook nog dat ik dit jaar niet 1 maar 2 kinderfeestjes kort achter elkaar mag organiseren.. ook nog hahaha dus ik krijg nu al stress πŸ™ˆπŸ™ˆ het duurt gelukkig nog even kan ik even denken hoe wat waar😳😬

Hier nu voor de jongens wel apart, schelen 12 dagen. Vorig jaar wel samen.
      Meiden schelen ook 2 weken en doen ook samen als dat beter uitkomt.

Sowieso zeggen we tegen de visite dat ze ook mogen combineren als we het wel apart doen omdat de helft "ver" moet rijden.

De oudste kinderen schelen 10 dagen en dit vieren we altijd samen. Ze hebben hun eigen feestje en op de dag zelf gaan we altijd met het gezin uit eten. Ze kiezen dan zelf waar ze naartoe willen. Ze zijn ook nog eens jarig in december maar iedere andere maand had ik het ook tegelijk gevierd, blijf niet bezig.

• Skye hebben hierop gereageerd.

Tussen de verjaardagen van mijn kinderen zit een half jaar.
        Bij mijn dochter viel de ramadan steeds tijdens haar verjaardag en daarna ging iedereen op vakantie en was er veen visite om uit te nodigen.
        Haar 1e verjaardag vierden we 3 maanden later. En de afgelopen 2 verjaardagen van mijn dochter hebben we samen met mijn zoon zijn verjaardag gevierd, een half jaar later.
        ik voel me daar totaal niet schuldig over. Beide keren vierden we het in een indoor speeltuin. Ze hadden beide keren een hele leuke dag.
        Eigenlijk was het juist veel leuker om het samen te doen, zo werden ze allebei overladen met kado’s en niemand hoefde jaloers te zijn. Ze voelden zich allebei speciaal.

Zusje en ik zijn op dezelfde dag jarig (geen tweeling), en wij vierden als kind dus altijd onze verjaardag samen. Heb dat echt nooit vervelend gevonden en vond het juist wel leuk om dat jarige gevoel te delen met iemand (sta zelf niet zo graag in de schijnwerpers...).

Hier zijn ze binnen drie maanden alle vier jarig krijg mijn man niet zover dat hij het samen wil gaan vieren, denk dat ik hem de reacties hier maar even laat lezen πŸ€”

Als t goed is zullen onze kindjes straks ong 2 weken schelen. Mn man wil absoluut niet dat ze het samen vieren vind hij zielig haha. Ons ventje zal zo rond of op de verjaardag van mn man geboren worden. Hij zegt dan vier ik mijn verjaardag niet meer

• [verwijderd]

Born2bme mijn man wil het ook absoluut niet hebben. Geeft geen reden trouwens, ik denk stiekem omdat hij feestjes gewoon heel gezellig vind en het dan 1 feestje minder is.

Oudste en jongste schelen 4 jaar en 1 week en dat vieren we altijd tegelijk. Mijn man is 2 dagen voor oudste jarig, zijn verjaardag vieren we ook zelden meer apart. Vorig jaar wel toen hij 40 werd... en aangezien het nu toch al heel herkenbaar is (voor mensen die mij kennen)... morgen is het feest!!

[verwijderd] mn man denk ik meer omdat hij het zielig vind als ze hun verjaardag moeten "delen". Zon feestbeest is het zelf niet πŸ˜‚

Born2bme ja dat heb ik ook hoor. Ik gun ze een eigen feest.. maar het wordt dan gewoon te gek want ik heb dan dus ook nog twee aparte kinderfeestjes.. dit jaar gaan we dus een groot feest voor samen doen met taart en de hele mikmak. Op hun eigen dag krijgen ze hun kado en mogen ze kiezen wat ze willen eten of waarπŸ™ˆ en dan dus nog hun eigen kinderfeest. Dan hebben ze toch beide iets voor zichzelf.

Skye jaa idd en ik denk dan ook aan bezoek ik denk juist dat er anders minder mensen komen omdat ze 2x in 2 weken kunnen komen opdraven anders. Nou ja hier nog niet van toepassing dit jaar en volgend jaar zien we wel hoe en wat we het doen

Born2bme ja dat is hier ook altijd als ze bij de 1 komen komen sommige niet na 2 weken weer..

Oh, dat zou ik gerust samen vieren. Precies zoals je zegt, op de dag zelf taart en kadootjes vanuit het gezin. En op een dag voor familie en vrienden het samen vieren.