Nescio
Trees
Dat kan inderdaad als je producten gebruikt waar siliconen in zitten. Die plakken erg aan je haar en krijg je alleen weg met sulfaten. Daarom is de cg methode dus ook en en, geen sulfaten en geen siliconen. Als je wil starten met cg methode begin je daarom altijd met een โ final washโ; nog 1 keer wassen met een goeie clarifying shampoo (=een shampoo met sulfaten er in maar zonder siliconen). En daarna ga je verder met cg-proof producten. Wat ik daarnaast de laatste tijd ook doe en heel goed werkt; 2 keer wassen ipv 1 keer. En sowieso alleen je hoofdhuid wassen en niet de rest van je haar helemaal. Dat is bij cg niet nodig.
En dan werkt het echt hoor dames. Ik smeer eens in de twee weken een half flesje olie in mโn haar als olie masker. Het drupt dan van de olie. En dat gaat er moeiteloos uit met twee keer wassen met sulfaat vrije shampoo. Dus te vet haar voor sulfaat vrij kan ik me echt niet voorstellen. Ik heb bepaalde shampoos die echt totaal niks waren voor mij. Bijv die van beauty and planet of zoiets, rotspul is dat. En zo heb ik nog wel eens een miskoop gehad. Momenteel heb ik een roze fles van kerastase, die is heel fijn maar wel duur. Ook fijne zijn de groene fles van Nature Box, de shampoos van Noughty, de meeste van Shea Moisture, de Morroccan Argan shampoo van Dr Organic (love die!)
@Trees co-wash betekend je haar wassen met conditioner ipv met shampoo. Conditioner-wash, dat is de afkorting. Dus geen shampoo erin en de conditioner als shampoo gebruiken; op je hoofdhuid helemaal inmasseren en mee wassen. Dat kan iedere (cg proof) conditioner zijn, het fijnste zijn dunne conditioners waar relatief veel water in zit. Ondertussen zijn er wel speciale op de markt waar het op staat maar dat is gewoon marketing. Ik zou het zelf voor fijn, vet haar niet aanraden. Maar sommige mensen boeken er heel goeie resultaten mee.