Trees Ook met mousse krijg je mooier resultaat als je dat nat er in doet. En als ik zo je foto’s zie mag je heel wat meer product gebruiken. Ik zal even een goeie krullen techniek video voor je zoeken. Want techniek is toch wel echt de sleutel tot succes in deze.
Mijn eigen goeroe is deze dame;
https://youtu.be/tfjnhbuvND0
Voor mij werken haar producten en tips omdat haar krultype precies hetzelfde is als die van mij. Misschien kun je zelf nog naar video’s kijken van wat wavy haar routine’s want als ik je foto’s zie heb je een ander krul type dan ik. De technieken zijn dan overigens wel hetzelfde. Dat laat zij heel uitgebreid zien, dus raak niet ontmoedigd van de lengte van de video of hoe lang ze bezig is. Je kan altijd stappen aanpassen of overslaan. Het gaat even om hoe ze het doet. Vooral het gel/mousse erin scrunchen.
Trees Dat deed ik natuurlijk ook fout. Waarmee stijl je dan je haar als het droog is?
Niks. Als de gel en je haar droog is, heeft de gel een mooie ‘cast’ (hard laagje) ontwikkeld. Dan pak je een inie mini beetje olie in je handen en knijp je de cast stuk. En voila, dan is de krul klaar. Je krul weer opfrissen is daarna elke ochtend je haar een klein beetje vochtig maken, gel in je hand mengen met nog wat water en dat erin knijpen. Drogen (föhn of aan de lucht), cast kapot knijpen, klaar.