Curly Girl methode
- Bijgewerkt
Ik zelf gebruik gewoon 1 van de kruidvat, deze
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-paddle-haarborstel/p/5110351.
Je hebt er ook 'echte' tangle teezer borstels. Edit
[verwijderd]
Diro Wat is microploppen?
Heb ik nou @[verwijderd] foto gemist??
[verwijderd] Dat doe je ook met een oud shirt of een microvezel handdoek. Maar in tegenstelling tot het gewone ploppen (waarbij je de doek of het shirt boven op je hoofd knoopt en langere tijd, of zelfs tot het droog is, laat zitten), gebruik je de doek bij microploppen om voorzichtig wat overtollig vocht uit je haar te drukken/kneden. Daarna ga je het drogen. Als je het googelt, vind je wel filmpjes. De techniek is simpel, maar zien is makkelijker dan uitleggen
[verwijderd]
Tantetil nee ik heb geen krullen (en al helemaal geen bos )! Heb eigenlijk nooit meegelezen in dit topic
tagfoutje denk ik
[verwijderd] oh, dat ben ik geweest, sorry
[verwijderd] hahaha ok, ik schrok al. Jullie weten dat ik niks wil missen.
iMoeder Dit is de leave in die ik gebruik. Erg fijn spul en ik doe maanden met deze fles. Deze + de roze curl la la pot staan op m’n vaste lijstje, en dat zegt wat.
Ik moet bekennen dat ik een beetje sceptisch was, maar wow! die leave in conditioner is echt super!
Gisterenavond voor het eerst gebruikt, daarna gewoon gaan slapen en mijn haar is nu minder droog en er zitten veel meer krullen in als na een nachtje slapen!
[verwijderd]
Deliana De mijne wordt vandaag bezorgd,l! Jippie!
Aaah ik wil ook zo graag beginnen, maar moet echt wachten totdat ik naar de kapper ben geweest.
Dit is overigens mijn haar. Het is geen echt krul, maar wel een 2b/2c slag vind ik. Het is nu bijna droog, mijn hart droogt dus echt super snel. En straks is het een en al pluis. Ben benieuwd hoe het wordt als ik deze methode toe ga passen.
Marshmallow Daar kun je nog heel veel mee hoor als je de methode gaat toepassen.
Dit is haar wat gister met crème spoeling gewassen is, half uurtje in microvezel doek op mijn hoofd., Gister overdag vast in staart,. En vanochtend beetje nat, cocosgel van aunt Jackie Erin beetje ploppen.. en de foto is net genomen.
Ondertussen was ik al zeker ene jaar zooi vrij en ga zeker niet constant alles netjes af hoor
Waar kun je zo'n microvezel handdoek aanschaffen?
Ik ga maar eens wat dingen bestellen!
Wat heb ik nou echt nodig?
En leave in conditioner, een gewone conditioner (maar dan cg vriendelijk neem ik aan?), een mousse (in mijn geval beter dan een gel las ik ergens), haarmasker, goede borstel.
En zo'n handdoek en iets van een satijnen kussensloop las ik ergens?
Mis/vergeet ik iets.
Mijn haar heeft denk ik weinig proteïne nodig, want het breekt snel als het nat is en ik het uitrek.
Voor dochter alleen een leave in conditioner nodig. Meer ga ik niet in haar haar doen.
Oh en welke shampoo hebben jullie gebruikt voor een final wash?