Diro Ik ben trouwens ooit begonnen met alleen het toepassen van de technieken. Gewone shampoo en conditioner, daarna op zeiknat haar mijn krullenschuim erin kneden. Daarna gel (kruidvat krullengel) erin kneden en microploppen. Daarna drogen met diffuser. Dat leverde voor toen echt al winst op, ik zag echt al resultaat. En op een gegeven moment ben ik toen overgestapt op de cg producten. Dat maakte de overstap voor mij minder groot.
iMoeder Diro Ik ben ook simpel begonnen inderdaad. Met sulfaat vrije shampoo en krullen crème. Heb er ook nog een tijdje krullenmouse en kokoswax in gedaan. Dat ging ook best aardig. Maar nu ik een tijdje echt helemaal over ben is m’n haar wel echt opgeknapt en vind ik m’n haar op oude foto’s niet mooi meer, toch minder krul en meer pluis dan nu.
Diro iMoeder weet niet of je nog meer besteld daar, maar bij bijvoorbeeld myhairshop . nl zijn deze producten euro's goedkoper. De leave-in kost daar maar 6,95 euro en vanaf 25 euro betaal je geen verzendkosten meer.
[verwijderd] Diro Ik was mijn haar trouwens wel om de 2 a 3 dagen hoor, het is zeker geen must om het maar 1 of 2 keer in de week te doen. Dat viel je zelf het beste aan en zal met de tijd misschien ook wel veranderen. Ik was mijn haar nu ook maar twee keer per week, dus dat wordt voor mij geen enorme overgang. Verder heb ik het niet gekleurd en gebruik ik bijna geen hitte. Ik heb geen krultang of stjjltang. Ik heb wel een föhn, maar die gebruik ik slechts sporadisch. Wat dat betreft hoop ik dat de overgang voor mij redelijk soepel zal verlopen.
[verwijderd] iMoeder En waar kóóp je al die oliën?! Ik ben dat soort oliën echt nog nooit bewust ergens tegen gekomen!
iMoeder [verwijderd] Ik koop dat zelf bij Holland and Barrett, wat vroeger de Tuinen was. Hier zit daar een winkel van, maar ze hebben ook een site; https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/de-tuinen-arganolie-100-puur-60092908 https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/de-tuinen-avocado-olie-100-puur-60007308 https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/de-tuinen-amandelolie-100-puur-60058613 https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/de-tuinen-castorolie-100-puur-60004851
[verwijderd] iMoeder Ik liep net naar de tuinen om daar te kijken voor shampoo, conditioner en die oliën en toen zag ik tot mijn stomme verbazing dat de tuinen daar helemaal niet meer zat en toen tot mijn blijde verbazing dat er nu dus precies die winkel zat waar jij me naartoe had gestuurd! 😄 Dus goed geslaagd! Alleen de caster olie was uitverkocht, dus dat komt later een keer.
Deliana [verwijderd] Ik gebruik deze, dus in plaats van de gel, omdat ik daar gewoon echt niet van hou. Ik ga Aunt Jackie's ook eens bestellen, kijken hoe dat bevalt!
iMoeder [verwijderd] Eihm, ja dat is een beetje op gevoel. Ik doe ongeveer gelijke delen olijfolie, amandelolie, avocado olie, arganolie en van de castorolie daar echt maar een klein laagje van, dat is erg vet en dik.
[verwijderd] Deliana Na foto's vind ik prima, maar een voor foto wordt lastig. Ik heb mijn haar zaterdag voor het laatst gewassen dus het zit al voor geen meter meer. Vandaar dat ik het vandaag in een strakke knot bovenop mijn hoofd zitten. Morgenochtend ga ik de hele ochtend wijden aan mijn haar.
[verwijderd] Oh wacht, ik kan wel een recente foto als voor foto gebruiken! 🤦🏻♀️ Hier had ik het ook al een paar dagel geleden gewassen, dus zat de krul er ook niet echt lekker meer in.
Deliana [verwijderd] ik vind het eerlijk gezegd zo slecht nog nie hoor! Het is niet heel droog en pluizerig of zo. Nu al mooie krullen, benieuwd hoe het gaat uitpakken!
Louelle81 [verwijderd] Mooie krullen heb je. Ik denk als je wat 'techniek' toepast, echt krullen krijgt om jaloers op te zijn😊
Tantetil [verwijderd] ik vind dit ook al heel mooi! Ben heel benieuwd hoe het wordt als je al die spullen gaat gebruiken. Ik ga er ook weer voor ookal is het nu nog wel wel erg kort. Vanochtend een masker erin gedaan en krullencreme en olie. Ik ga eens kijken naar het lijstje van imoeder en dan naar de winkels. Zo was het vanmiddag. Gelukkig niet meer zo dood als het was.
[verwijderd] iMoeder Oh, dan heb ik dat nog verkeerd begrepen! Ik dacht dat je hem in dit rijtje gewoon vergeten was.
[verwijderd] Deliana Op die foto was ik ook al bijna een jaar niet meer naar de kapper geweest! 😃 (Ondertussen wel.) Het scheelt dat ik nooit een krul- of stijltang heb gebruikt met hitte om het te stijlen, ik het ook bijna nooit föhn, ik het niet geverfd heb en ik het sowieso maximaal twee keer per week was.