[verwijderd] Ja inderdaad..
Ik vermijd eigenlijk alleen echt alles met lauret/laurel sulfate. Maar ik zie er een hoop meer op dat lijstje staan. Nou ja, mijn haar doet het goed op die Nature Box dus. Maar ik was daar maar 1 keer in de 14 dagen mee. De andere keer (ik doe m’n haar 1 x in de week) was ik met conditioner, co-wash dus.
Curly Girl methode
[verwijderd]
iMoeder Het voelt voor mij zo raar om meerdere producten tegelijk in je haar te doen enndan te ploppen. Ik vraag me dan af of het product dat je er als laatste op doet nog wel effect op het haar kan hebben. Het kan er dan toch niet meer bij?
[verwijderd]
iMoeder Is er een reden dat je niet de bijbehorende conditioner van Nature Box bent gaan gebruiken, maar die milde haver van Garnier?
(Als je al mijn vragen zat bent moet je het zeggen hoor, maar ik ben gewoon heel erg aan het zoeken hoe het nou allemaal zit.)
[verwijderd] Jawel hoor. Ik merk in elk geval verschil als ik er iets uit laat. De leave in conditioner en olie kam ik er echt doorheen. Daarna crunch ik de krullen crème en gel erin. Alles vult elkaar mooi aan. Daarna plop ik het. Gewoon niet teveel van ieder product doen.
Het gekke is dat je één of twee dagen later er al niet zoveel meer van ziet. Dan maak ik het vochtig en doe er weer opnieuw wat krullen crème en gel in. Om m’n krullen op te frissen.
[verwijderd] Ik vind die milde haver lekker ruiken en die was een keer in de aanbieding bij bol. Toen heb ik een pak van 5 flessen gekocht. Volgens mij is de conditioner van Nature Box ook niet helemaal CG approved. Weet alleen even zo snel niet meer waardoor.
Vragen mag hoor. Ik vond het in het begin ook een enorm gedoe en overweldigend. En ik moet dan ook altijd het naadje van de kous weten voordat ik het echt begrijp. Dus ik snap je wel.
Dit is de leave in die ik gebruik. Erg fijn spul en ik doe maanden met deze fles. Deze + de roze curl la la pot staan op m’n vaste lijstje, en dat zegt wat.
Ow en wat olie betreft. Die maak ik tegenwoordig zelf. Ik koop pure olie bij de Holland&Barret en meng dat in een flesje, samen met wat olijfolie en zonnebloemolie, uit m’n keukenkastje. Ik doe er argan olie, amandelolie, avocado olie en een heel klein beetje castor olie bij. Schudden, klaar.
[verwijderd]
iMoeder En waar gebruik je die olie dan voor?
[verwijderd] Ik doe een heel klein beetje olie erin samen met de leave in conditioner en kam dat er door. Verder gebruik ik die om deep conditioning te doen (dat is wanneer je een haarmasker/conditioner mengt met olie en honing en dat een uurtje of 2 laat intrekken).
Soms doe ik tussendoor nog wat olie in de puntjes als het wat droog is.
Tantetil Ik zal je eerlijk antwoord geven. Ik ben echt van mening dat je dat ‘je kop’ zelf aangeleerd hebt en je daar dus ook weer vanaf kunt komen. Je hoofdhuid maakt gewoon veel vet aan in reactie op dat het er dagelijks vanaf gewassen word.
Op zich kun je prima iedere dag de hele riedel doen natuurlijk. En daar zal het ook wel wat van op knappen. Maar krullend haar droogt erg snel uit. Dus zo lang je het dagelijks wast zal het wel droog blijven en dus meer pluizen en minder krullen.
Ik ga dit ook doen! Ik heb denk ik als ik naar de plaatjes kijk een 2c krul, of kan je dan niet van krul spreken? Dochter heeft eerder iets van 3b/3c.
Maar wel goed om te kijken hoe het werkt en om t ook toe te gaan passen bij dochter.
Marshmallow Ik heb, als ik geen curly girl doe, eerder pluis als krul. Dus best kans dat je flink meer krullen krijgt als je begint. Toen ik er mee begon dachten mensen echt dat ik met een krullentang in de weer was geweest.
Tantetil Ik was het 1 keer in de week. De ene keer met een waterige conditioner en de andere week met shampoo. Dus maar 1 x in de 14 dagen echt met shampoo. En als ik zeg wassen met conditioner bedoel ik echt wassen, daarna gebruik ik gewoon nog conditioner zoals je die normaal gebruikt. Als ik douche doe ik op de andere dagen een clip in m’n haar.