Tantetil
De fohn is van de action 😁😁9,-
Werkt top!
Ik waste mijn haar al max 2 x per week, dus mijn hoofdhuid maakt al niet zoveel talg meer aan. Het grote verschil bij mij is niet borstelen na het douchen en dat kan omdat er zoveel conditioner ingaat dat het onder de douche helemaal ontwart is. En natuurlijk het gel insmeren op nat haar. Dat is echt anders.
En uiteraard geen sulfaat of siliconen, dan hoef je dat er ook niet uit te wassen dus geen shampoo nodig en word het prima schoon met conditioner 😁
Ik moet na het föhnen ook echt scrunchen zeker 3 min om mijn haar weer zacht te laten worden om de harde gel weer los te krijgen.
Skye
Dan zou ik beginnen met kijken wat voor producten je nu hebt met sulfaten/siliconen etc. en het begin van dit topic goed te lezen en evt een YouTube filmpje. Ik heb ook het Curly girl boek besteld maar wel nadat ik zeker wist dat ik dit wou, anders is het ook zonde van het geld.
Het klinkt allemaal ingewikkeld maar het komt er vooral op neer ( met slag/lichte krullen) dat je je haar schoon houd van sulfaten en siliconen, je hoofdhuid wast met je vingertoppen met conditioner en daarna het goed in de conditioner zet in de douche en dan met name van het midden maar de punten, uitspoelen evt terwijl je je haar wat ondersteuning geeft zodat het niet zwaar aan je hoofdhuid hangt. Beetje drogen met microvezel doek. Dan hoofd naar beneden en scrunchen, gel/crème zonder zooi erin en dan of inpakken met iets op je hoofd en laten drogen of met een föhn met diffuser drogen.
Feitelijk is het niet heel veel werk meer als je gewoon bent. Met shampoo en conditioner . Wat meer is is het echtpaar wassen van de microvezel doek, het scrunchen en het in de gel/crème zetten.