Het is al veel gezegd, maar ik zou ook oa je schildklier laten controleren als dat nog niet gedaan is. En de hele rataplan aan vitamines ed. Mocht de huisarts er niet uitkomen, dan zou ik een doorverwijzing vragen naar een internist.
Ik had hier ook erg veel last van. Jarenlang allerlei artsen en ook psychologen ed afgelopen, maar het leverde niets op. Op een gegeven moment sliep ik ruim 20 uur per etmaal en in de uren dat ik waker was, hing ik maar wat op bed. Dat was natuurlijk niet te doen... Met dank aan de huisarts die ik destijds had en die wat verder keek dat zijn neus lang was en wel wat wilde uitproberen nav de bloeduitslagen, heb ik toen een lange periode antibiotica geslikt ivm Lyme en ik heb een proefbehandeling thyrax gekregen ivm dubieuze schildklierwaarden. Beide dingen deden de vermoeidheid erg afnemen en ik voelde me sowieso een stuk beter (want ik had wel psychische klachten door de schildklier). Ik bleef nog altijd meer vermoeid dan anderen, maar het was leefbaar. Een paar jaar later nog andere medicatie voor mijn schildklier erbij gekregen en sindsdien gaat het nog beter. Af en toe doet mijn schildklier 'gek' en moet ik opnieuw instellen. Een jaar geleden oid ging ik weer naar de internist met oa vermoeidheidsklachten. Dit kwam nu door een ijzer- en B12-tekort. Nu met ijzer- en B12-pillen naast de schildkliermedicatie gaat het weer beter. Het is nog steeds wisselend en ik heb meer klachten dan een 'gezond mens', maar het is meestal prima te doen.