Onze dochter heeft helaas een blaasontsteking en nu wilde de arts ook nog een potje naar het lab laten opsturen om het daar te laten testen. Helaas is het opvangen nog steeds niet gelukt, meerdere keren met van die speciale zakjes geprobeerd, maar een paar keer zijn ze niet blijven plakken waardoor er drie druppels in zaten en twee keer poepte ze de hele boel onder. 😅

Kreeg als tip haar boven een bak te zetten en filmpjes te laten kijken zodat ze stil zit, dat gaan we zo proberen, maar misschien heeft iemand hier nog een slimme truc waar we niet aan gedacht hebben.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Hier geen tips. Wij hebben het ook een keer moeten doen maar het lukte steeds niet (ook met die rot zakjes niet, bleven niet plakken of poep idd) en uiteindelijk hebben ze een katheter ingebracht om plas op te vangen.

Oh vreselijke dingen! Hier een tijd terug gemoeten toen mn zoontje een maand of 9 was.
Ik ben er werkelijk een dag mee zoet geweest toen. Uiteindelijk werkte het door het zakje te plakken, er heel los een luier omheen te doen en dan een slaapzak en in bed te leggen. Na ongeveer een kwartier ging ik weer kijken en zodra er iets in zat deed ik dat in t potje.
Mn zoontje was zo moe aan het einde van de dag dat hij toen wel van de zakjes af bleef en daardoor bleef het zakje dus ook goed zitten.

Succes!

• [verwijderd]

Op een potje zetten? wel vasthouden, hopelijk plast ze dan snel. Beterschap!

Er zijn een soort 'lijm' doekjes. Daarmee bleef het bij dochter wel zitten tot ze geplast had. Alleen geen idee of ze vrij verkrijgbaar zijn. De assistente van de ha zei ook nog om haar op een diep bord in de kinderstoel te zetten. Door de kou van het bord moest het plassen wel snel lukken. Dat plasje kwam idd wel vrij snel en ook netjes in het bord, alleen was/ is mijn dochter een enorme wiebelkont waardoor het alsnog op de grond lag.

Ik heb t ook x moeten doen rond die leeftijd. Ik heb dr uiteindelijk tissen me in op potje gezet, filmpje aan en flesje laten drinken en maar wachten tot ze geplast had

Apotheek heeft toch plakzakjes of werkt dat niet?

Is t al gelukt?
    Anders met de blote voetjes op een koude tegelvloer, luier uit en zakje/bakje eronder.
    Voor t badderen plassen de meeste kindjes ook. Je doet ze meestal de kleren uit als het bad volloopt of douche warm wordt. Nu dus eerst uitkleden en dan t water aan 🙂

Gat in de luier knippen, zakje door het gat en aan de binnenkant vastplakken met ducttape. Als ze dan plast, dan komt het in het zakje. Zo heb ik eens plas van mijn dochter opgevangen.

1981mama
    Die laten vrij snel los, waardoor de plas alsnog in de luier komt ipv in het zakje. Het idee van de plaszakjes is leuk bedacht, maar werken doet het niet echt zonder heel veel gedoe.

In de badkuip zetten een tijdje? En dan opzuigen met een spuitje ?

17 dagen later

Sorry voor de late update. Het is uiteindelijk gelukkig gelukt, bedankt voor alle tips! Ik was dus ook bang voor die katheter maar dat was gelukkig niet nodig. Nu weer een gezond meisje in huis! 🤗