Dag lieve forummers,

Ik waag maar eens een poging. Wie kent er een vakantieadres/huurhuisje waar sowieso dit bed staat, of een bed dat erop lijkt?

Dit is dus een 1-persoonsbed met hoge omranding, voor de duidelijkheid.

Nee, standaard vakantieparken en ook de meeste vakantieadressen voor mindervaliden hebben niet zo'n bed. Ronald McDonald wel, maar dat is onze reserve-optie (voor zover die nog plaats hebben deze zomer).

Ik heb alles in de blauwe gids al gecontacteerd, ook contact gehad met Medipoint, Medicura en alle andere hulpmiddelenleveranciers, maar die hebben hem niet. Dus ik ben op zoek naar een particulier die een aangepaste woning verhuurt waar dit bed, of een soortgelijk bed, aanwezig is. Maximaal 6 uur rijden vanaf Noord-Brabant. Ken jij iemand met een gehandicapt kind die zo'n vakantiewoning heeft, of naar zo'n vakantiewoning gaat, laat het me dan weten.

Edit// Voor de duidelijkheid: ik ben dus niet op zoek naar vakantieparken of -instellingen die compleet ingericht zijn op gehandicapte kinderen. Ik heb daar echt het gevoel of ik ergens intern zit. Ik hoef mij niet te omringen met alleen maar gehandicapten. We gaan het liefst naar een particulier die zelf een gehandicapt familielid heeft en daarom de boel anders ingericht heeft. Er zijn een aantal van dat soort huizen, maar de huizen die ik ken, zijn toevallig deze zomer allemaal volgeboekt.

Ook als iemand weet waar je zo'n bed (of soortgelijk, als een kind er maar niet uit kan klimmen) tweedehands kan kopen, kunnen wij de tips goed gebruiken. Ik heb de gebruikelijke zorgoutlets al afgezocht.

• [verwijderd]

Geen tips, sorry. Hoort dit niet onder vakantie?

• [verwijderd]

Manque Misschien een stom idee, maar kun je zoiets niet laten maken door een timmerman o.i.d.? Als je dan een demonteerbaar model hebt zou je hem nog gewoon mee kunnen nemen - imperiaal op het dak en gaan met die banaan.

• Manque hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] Ja, we willen er ook echt wel een extra aanschaffen die demontabel is en die we kunnen meenemen in een aanhanger. Maar het is zó duur om te laten maken...

Dus als iemand iets soortgelijks heeft, iemand kent met een kind met epilepsie bv, die moet doorgroeien naar een ander model, alles dat ons in de richting kan brengen van een oplossing, is welkom.

Manque heeft de titel veranderd naar OPROEP: (vakantie)adres met aangepast bed.
        • [verwijderd]

Manque Balen. Mijn vader had zoiets in een handomdraai in elkaar gezet.

[verwijderd] Misschien moet ik dan toch maar eens een oproep plaatsen... Ik heb het aan 2 timmermannen gevraagd en die vroegen een paar duizend euro. Ja, dan kan ik er net zo goed eentje kopen van een erkende leverancier. Ik ken geen timmerman persoonlijk, anders zouden die misschien bwv vriendendienst iets kunnen maken. Maar dan moet je die maar net kennen, denk ik.

@Sevenof9 appt mij even een superidee! Alleen een demontabele ombouw, die je om een bed heen kunt zetten, ipv dat je met een heel bed gaat sjouwen. Ik ga zoeken naar de mogelijkheden hiervoor! 🤗

• [verwijderd]

Is de beveiliging tegen uit bed vallen of ook tegen het 's nachts spoken/ uit bed klimmen.

Zou dit qua hoogte voldoende zijn? Of kan hij daar overheen vallen?

[verwijderd] Vooral tegen het spoken. Ik denk... dat dat te laag is. Hij heeft nu een omheining van 1.40mtr., daar trekt zich aan op, maar hij kan er niet overheen. Ik vind die tentjes er superleuk en vriendelijk uitzien, ik ben er even naar aan het kijken, maar vraag me af of het stevig genoeg is. Ik zie hem ervoor aan om zich gewoon tegen dat doek aan te gooien en met de hele installatie aan de wandel te gaan😅

Toch is zo'n tralieconstructie zo gek nog niet. Ik kan natuurlijk gewoon een stuk plaat gebruiken om het hoger of lager te maken.

• [verwijderd]

[verwijderd] volgens is alles schreeuwend duur. Maar een goede mobiele oplossing kan wel een aantal jaar mee.

[verwijderd] Dat is absoluut zo. We willen ook wel iets investeren, maar die bedden kosten via leveranciers dus duizenden euro's, dat hebben we gewoon niet liggen voor iets dat we misschien 2 weken per jaar gebruiken en waarvan we niet weten of het volstaat. Dat is ook zoiets, als we afwijken van een houten bed, weet ik niet hoe bestand het is tegen een groot kind dat behoorlijk sterk is.

• [verwijderd]

Ik zou denk ik zelf gaan knutselen. Jij bent handig genoeg - 4 Traliepanelen die je met van die grote bouten aan elkaar kunt vastmaken zodat je ze om een bed kunt bevestigen.

• [verwijderd]

Manque Daar hebben ze een stabilisatiekit voor... Ik vraag me af wat ik me daarbij voor moet stellen, maar voor GBP 153.00 mag je wel wat verwachten lijkt me...

The Safe&Sound Travel is suitable for children and adults up to a maximum of 90KG, for those with challenging behaviour likely to use physical force a stability kit will be required.

En de CloudCuddle? Of is die al genoemd?
              Aangezien je een standaardbed doormiddel van bevestigen aan het matras in een (veilige) slaapplaats verandert, lijkt het me niet dat hij hier mee aan de wandel kan?