Hier is de zorgverzekering minder geworden omdat ik mijn tandverzekering eruit heb gedaan. Betaalde de premie in 1 keer dus kreeg 50 euro korting. Energie is het maandbedrag 26 euro omhoog gegaan ondanks dat we 120 euro terugkregen. De woonverzekering werd ook 4 euro per maand duurder, toen ben ik maar eens gaan rondkijken en nu zijn we overgestapt en zijn wel 11 euro per maand goedkoper uit voor dezelfde dekking.
Autoverzekering liep ook de spuigaten uit. Nu overgestapt naar de veilig rijden verzekering van de ANWB. Die was al 24 euro per maand goedkoper (heb mijn auto all risk verzekerd). Heb nu een dongel in de auto. Na elke 75 km krijg ik feedback over mijn rijgedrag, dus over het remmen, optrekken, hoe ik de bochten neem en over de snelheid. Als je veilig rijdt krijg je elk kwartaal nog extra korting.
We hadden naast onze hypotheek nog 2 kleine hypotheekjes (dat kon 15 jaar geleden nog dat je een extra hypotheek afsloot om de tuin aan te leggen enzo) twv 10.000 euro. Die hebben we in december afgelost dus u scheelt het 20 euro per maand in rente.