Onze zoon willen we van de speen af. Nu gaat het inslapen al een week prima maar het doorslapen is een ellende. Minimaal twee keer in de nacht word ie wakker en vraagt dan om zijn speen. We hebben samen met hem afscheid genomen van zijn speen en hij lijkt het deels ook prima te vinden. Wat denken jullie, gewenning en dit is afkicken dus nog ff doorzetten of denken jullie dat hij er toch echt niet aan toe is en we de speen maar terug moeten geven? Hij is 3
De Speen
Absoluut doorzetten nu. Je bent al zo ver. Met 3 is er geen zuigbehoefte meer, het is puur een gewoonte waar hij van af moet
[verwijderd]
Ik zou ook echt doorzetten.
- Bijgewerkt
Als het inslapen prima gaat, is hij toch al heel goed op weg. Ik zou ook doorzetten. Hij moet leren als hij wakker wordt, dat hij ook zonder speen weer verder kan slapen. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat dit bij sommige kinderen moeilijker is om aan te wennen. Komt vanzelf goed.
Echt doorzetten!
Er gaan wat weken overheen maar uiteindelijk komt het goed.
Bij mijn zoontje ben ik gestopt rond de 2 jaar en hij werd echt weken achter elkaar om 5 uur klaar wakker. En nu na een aantal weken is het weer gewoon half 7 a 7 uur.
Onze dochter had juist moeite met in slaap vallen zonder speen. We hebben het doorgezet en het is helemaal goed gekomen.
Dan gaan we gewoon doorzetten voel me zo’n slechte moeder als ie in zijn tranen gilt om zijn tut
Hoe gaat het nu?
Lief dat je het vraagt, hij heeft nog vaak dat hij wakker word in de nacht. Het is dan niet meer schreeuwen dus dat is verbeterd. Verder is hij ook nog erg vroeg wakker moet ook wel zeggen dat hij nooit een goede slaper is geweest, al sliep hij eindelijk door maar goed we blijven hoop houden
Piep2016 Hm, een gematigd positief bericht dus. Hoop dat ie snel nog weer wat beter slaapt!
Ik vroeg het ook omdat de speen hier nog altijd als wondermiddel regeert, als ze 's nachts wakker wordt hoef ik tegenwoordig meestal alleen maar de speen te geven en we kunnen weer verder slapen. Ooit zullen we ook moeten afbouwen
En samen een lieve beer uitzoeken? Is dat wat?